اطلاعیه شماره ٢ – اول مه، راهپیمایی اول مه به سوی بهارستان و تعرض نیروهای حکومتی

امروز اول ماه مه جمعیتی از کارگران، معلمان، بازنشستگان، دانشجویان در گرامیداشت روز جهانی کارگر در مقابل مجلس اسلامی جمع شدند و شعار آزادی و اتحاد سر دادند. از همان اوایل صبح طنین شعار معلم کارگر اتحاد اتحاد طنین انداخته بود. جمعیت با شعارهای درد ما درد شماست، مردم به ما ملحق شوید، همگان را به اتحاد و همبستگی فرا میخواندند. در دقایق اول حدود پانصد نفری جمع شدند و جمعیت در حال افزایش بود که با یورش وحشیانه سرکوبگران حکومت به قصد دستگیری تعدادی از شرکت کنندگان روبرو شد. جمعیت با هو کردن و فریاد “ولش کن، ولش کن” به تجمع و تظاهرات خود ادامه دادند.  سپستظاهر کنندگان با شعار “برخورد امنیتی محکوم است” به سمت مترو راهپیمایی کردند. در حین حرکت نیروهای سرکوبگر دوباره به جمعیت تظاهر کننده حمله کردند. مامورین تلاش داشتند که جمعیت را به داخل مترو هدایت کنند که جمعیت با شعار دادن علیه مزدوران و دفاع اتحاد کارگران و معلمان و علیه فقر و گرانی به حرکت به سمت بهارستان ادامه داد. در این روز تجمع کنندگان با شعار “امروز روزماست، خیابان مال ماست” بر برگزاری مراسم اول مه به عنوان حق مسلم خود تاکید گذاشتند.

اسامی تعدادی از دستگیر شدگان امروز به قرار زیر است: هادی سلیمانی، مهدی عظیمی، رضا شهابی، ماهان صالحی، قاسم خالویی، عصراله سلیمانی، محمد علی اصلاغی، حسن سعیدی، ناصر محرم زاده، کامیار فکور، مرداس طاهری، محسن سلیمانی نژاد، عباس شیخی.

گزارشات رسیده حاکیست که در مریوان نیز مراسمی توسط انجمن صنفی کارگران ساختمانی در چهارراه شبرنگ در حال برگزاری است که گزارشات آن بعدا منتشر خواهد شد. گفتنی است که در روز گذشته نیز دو مراسم در گرامیداشت اول ماه مه در شهر سنندج یکی درپاساژ فریدونی و دیگر در گویزه کوره برگرار شد. در اطلاعیه های بعد گزارشات دیگر مراسم در گرامیداشت روز جهانی کارگر منتشر خواهد شد.

تعرض نیروهای مزدور حکومت به تظاهرات اول مه در ادامه دستگیری شماری از فعالین کارگری در روزهای گذشته صورت میگیرد و وحشت حکومت از اعتراضات کارگران و معلمان و دانشجویان را بروشنی نشان میدهد. علیرغم این فشارها تجمعات و تظاهرات و اعتراضات ادامه می یابد و کارگران و معلمان و بخشهای مختلف مردم بر خواستهای بحق خود در برابر چپاولگران حاکم ادامه میدهند. هیچ تعرض و دستگیری ای نمیتواند مانع گسترش اعتراضات شود. همه دستگیر شدگان اول مه باید فورا آزاد شوند.

زنده باد اول مه روز جهانی کارگر!

نابود باد حکومت سرمایه داران و مفتخوران!

 

حزب کمونیست کارگری ایران

اول مه ٢٠١٩ – ١١ اردیبهشت ١٣٩٨

فیلم

https://www.facebook.com/shahla.daneshfar.9/videos/10216041218998081/

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل