روحانی: بیایید آشتی کنیم!

براستی هیچ چیز انزجار آورتر از لبخند جلاد نیست. بدتر از آن انتظار فراموش کردن جنایات از مردم و شرکت در بازی انتخاباتی حکومت است. حسن روحانی هفته گذشته در جمع استانداران خطاب به مردم میگوید “بیایید گذشته ها را فراموش کنیم. او میگوید “بیایید مشکلات بزرگ اخیر (قتل سلیمانی، له شدن مردم در کرمان، و سرنگونی هواپیمای اوکراینی و قتل 176 نفر) را به یک تصمیم بزرگ به اسم آشتی ملی تبدیل کنیم. بیایید همه با هم آشتی کنیم. این انتخابات (انتخابات مجلس) و ۲۲ بهمن می‌تواند قدم اول این حرکت باشد”
وقتی جلادان از آشتی با مردم سخن میگویند تا تنور انتخابات کذایی شان را داغ کنند، انسان میخواهد از خشم و نفرت منفجر شود. براحتی آب خوردن آدم میکشند، هواپیمای مسافربری را که از خاک کشور متبوع خودشان بلند شده منفجر میکنند و داغ ابدی بر دل صدها انسان میگذارند، و بعد به نحو کریهی لبخند میزنند و از آشتی سخن میگویند و از مردم میخواهند همه چیز را فراموش کنند و بروند بساط انتخابات کثیف حکومت را رونق بخشند. حتی بعد از این سخنان روحانی و دعوت او به آشتی یعنی همین روزهای اخیر حکومت اسلامی اجازه خروج به بستگان قربانیان هواپیمای اوکراینی نمیدهد که چند روز به خارج بروند و یاد عزیزانشان را گرامی بدارند.
این بازیها فقط خشم مردم را شدت می بخشد. مردم جواب اینها را در خیابان با مرگ بر جمهوری اسلامی و مرگ بر دیکتاتور و “اصلاح طلب اصول گرا دیگه تمومه ماجرا” داده اند. و کار این حکومت را با انقلابشان تمام خواهند کرد. شعارهای مردم در خیابان پاسخ مردم به انتخابات کذایی حکومت و کل سران جنایتکار آن بود و این روند ادامه دارد. خطاب به روحانی تاکید میکنم که مردم کار شما را با انقلابشان بزودی تمام خواهند کرد و این بازیها و لبخندهای سخیف کمکی به شما نمیکند. انتخابات کذایی تان را هم بر سرتان خراب خواهند کرد.
اما چند کلمه هم در مورد آنچه شما به عنوان “مشکلات اخیر” از آن اسم میبرید. قتل قاسم سلیمانی را کنار جان باختن مسافران هواپیما قرار داده اید و بعنوان مشکلات از آنها اسم میبرید. این هم یک دهن کجی به مردم است. زیرا حذف قاسم سلیمانی برای مردم نه فقط هیچ مشکل و ضایعه ای نیست بلکه مردم ایران و حتی مردم منطقه از حذف این جنایتکار و تروریست اسلامی بسیار خوشحالند. آیا ندیدید که عکس او و عکس خامنه ای را در خیابانهای تهران پایین کشیدند و آتش زدند؟ اما جان باختن 176 نفر از سرنشینان هواپیمای اوکراینی بدست پاسداران شما، یک فاجعه بزرگ برای مردم است. ابراز همدردی قاتلین نه فقط دردی از داغدیدگان دوا نمیکند، بلکه خشم و نفرت آنها را شدت میبخشد. جناب آخوند روحانی! حکومتی که هواپیمای مسافربری را بدون هیچ دلیل و تحریکی تعمدا پایین میکشد و صدها نفر را داغدار میکند، فقط باید در دادگاههای مردم جوابگو باشد. این جنایت را نمیتوان ماستمالی کرد و فراموش نمود. روند محاکمه سران حکومت شما و پاسداران و جنایتکارانی که دست به این جنایت زدند، بزودی شروع خواهد شد. این تمام حرف مردم در مورد انتخابات کذایی تان و شلیک به هواپیمای مسافربری است.
جمهوری اسلامی در بحران و تنگنای سیاسی گرفتار شده است و راه پس و پیش ندارد. التماس و التجای روحانی برای شرکت در انتخابات اساسا از اینجا ناشی میشود. بدون یک ذره اغراق در دنیا هیچ حکومتی وجود ندارد که اینچنین دچار بحران و بن بست اقتصادی و مورد خشم و نفرت مردم کشور خودش باشد. این حکومت برای نجات خود هرروز دست به جنایتی تازه میزند تا خود را نجات دهد. اما این جنایات وضعیت آنرا وخیم تر و پیچیده تر و غیر قابل حل تر میکند. هم اکنون از همه جای این کشور اعتراض و ابراز خشم و نفرت از حکومت فوران میکند. کار به جایی رسیده است که حتی برخی مجریان صدای و سیمای منفورش حاضر به کار در این ارگان حکومتی نمیشوند. هنرمندان علیه جنایات حکومت موضع میگیرند. همین هفته یک خبر جالب این بود که در تالار رودکی ارکستر سنفونیک تهران بدون رهبر ارکستر مجبور به اجرا شد چونکه رهبر ارکستر در اعتراض به جنایات حکومت از کشور فرار کرده بود و صحنه اجرای موسیقی به صحنه اعتراض تماشاگران علیه جنایات حکومت تبدیل شد. از این نمونه ها هرروز دارد اتفاق می افتد. مهتر اینکه دانشجویان در دانشگاهها و کارگران در مراکز کارگری و معلمان و بازنشستگان هر روز به شکلی انزجار خود را از حکومت اسلامی ابراز میکنند. خشم مردم از جنایات، از فقر، از بیکاری و ورشکستگی اقتصادی لحظه ای خاموش نمیشود.
جمهوری اسلامی باید برود. این حکم انقلاب مردم است. با هیچ بازی انتخاباتی و لبخند و التماس و التجایی نمیشود این روند را تغییر داد. روحانی میخواهد حساب خود را از جنایات حکومت جدا کند و کارنامه خویش را سبک کند. اما این کار را با وقاحت نمیشود انجام داد. باید فکر دیگری بکند.
کاظم نیکخواه – 30 ژانویه 2020

اینرا هم بخوانید

گامهای عملی برای پیشروی انقلاب

گفتگوی شهلا دانشفر با کاظم نیکخواه در برنامه سازمانده شهلا دانشفر: قبلا از اینکه در …