جمعه ۳۱ ژانویه: تظاهرات گسترده در شهرهای عراق

در ادامه اعتراضات ماههای اخیر مردم عراق روز جمعه ۳۱ ژانویه در چند استان این کشور تظاهرات و تجمع وسیع مردم برگزار میشود و تظاهر کننده گان در میادین و خیابانها حضور چشمگیرتری پیدا خواهند کرد.
بنا به فراخوان سازماندهندگان اعتراضات در چند شهر از جمله بصره و در میدان تحریر بغداد تظاهرات مردم برای دست یابی به خواستهایشان اینبار رنگ و سیمای دیگری خواهد داشت. بعد از نمایش و مضحکه مقتدا صدر با همکاری جمهوری اسلامی درهفته گذشته و تلاش او برای خواباندن انقلاب و اعتراضات مردم عراق، اما مردم عراق با عظمی راسخ همچنان برای تحقق خواستهایشان با حکومت به بن بست رسیده کنونی عراق می جنگند.
مهلت معرفی فردی برای پست نحست وزیری از سوی رئیس جمهور و احزاب پارلمانی به پایان رسیده است و کل حاکمیت همچنان در بن بست لاعلاج گیر کرده است. مردم میخواهند به وقت خریدن حکومت پایان دهند چرا که از نظر مردم عراق هیچ فرد یا عنصری از احزاب پارلمانی برای نشستن بر کرسی نخست وزیری و تشکیل کابینه ابدا صلاحیت و مشروعیت ندارد و مردم بارها کفته اند که کل حکومت باید کنار برود.
تظاهرات امروز مردم عراق ضمن تداوم بخشیدن به حرکت اعتراضی خود علیه حکومت و پارلمان، پاسخ کوبنده ای هم به دارودسته مقتدا صدر است که با پایان دادن به نقش حایل خود در هفته گذشته، اعتراضات شفاف، روشن و سرراست مردم منبعد بدون مزاحمت و بدون وجود نیروهای ضد منافع مردم نظیر جریان صدر، راه خود را برای کنار زدن احزاب قومی، عشیره ای و اسلامی تا دست یابی به جامعه ای آزاد، برابر، سکولار و انسانی ادامه خواهد داد.
عبدل گلپریان
جمعه ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

راه حل سقز علیه تهاجم شیمیایی- عبدل گلپریان

روز یکشنبه ۲۰ فروردین دست‌کم شش مدرسه دخترانه در شهر سقز به‌طور هم‌زمان هدف حملات …