بیانیه حزب کمونیست کارگری درباره شرایط سیاسی حاضر: برای جنگی همه جانبه علیه جلادان حاکم آماده شویم!

تحولات آبان- دیماه ٩٨ نقطه عطفی در شرایط سیاسی ایران است. رژیمی که٤٠سال است با سرکوب  و جنایت حکومت میکند دیگرتماما و صریح و آشکار به یک ماشین کشتار بدل شده است. حکومتی که در برابر   ابتدائی ترین و مجازترین و حق بجانب ترین اعتراض مردم، یعنی اعتراض به سه برابر شدن قیمت بنزین، گله های اوباش مسلحش را بجان مردم میاندازد، به قصد کشت به سر معترضین شلیک میکند و در عرض یک هفته ١٥٠٠ نفر را میکشد؛ حکومتی که حتی در نمایش عزاداری سردار تروریستش سبب مرگ حدود ٨٠ نفر زیر دست و پای جمعیتی که به خیابان کشانده است میشود و خم به ابرو نمیآورد، حکومتی که عامدانه به یک هواپیمای مسافربری شلیک میکند، ١٧٦ نفر انسان بیگناه را بدون هیچ توجیه و بهانه ای بقتل میرساند و تلاش میکند با انکار و دروغ و صحنه سازی جنایت خود را لاپوشانی کند؛ چنین حکومتی رسما و عملا ماشین کشتاری بیش نیست. این حکومت دیگر به دولت اداره امور و گرداندن جامعه، به دولتی متعارف حتی با همان معیارهای نازل متداول در جمهوری اسلامی، اندک شباهتی ندارد. دیگر برجام و خصوصی سازی و شیطان بزرگ و کشمکش جناحی و انتخابات و اختیارات ولی فقیه و بودجه و طرح یارانه ها و غیره وغیره مشغله جدی حتی حکومتی ها هم نیست.  یک حکومت مافیائی است که میکشد تا بماند. جانیانی که تنها نگرانی و دغدغه شان حفظ قدرت و ثروت خود در برابر مردمی است که دیگر مرعوب نمیشوند و از مرز نافرمانی مدنی و گذار مسالمت آمیز گذشته اند و حمله به بانکها و دفاتر و مراکز مذهبی و یگانهای سرکوب و درگیری مسلحانه با اوباش حکومتی در کوچه خیابانها و محلات در بیش از صد شهر را تجربه کرده اند. 

 دیگر حتی نارضایتی ها و اعتراضات توده مردم بجان آمده از این وضعیت نیز در همان سطح ٦ ماه قبل نیست. مردمی که بیش از ١٥٠٠ کشته و هزاران مجروح و مفقود الاثر داده اند، از مجروحین خود در خانه ها نگهداری و پرستاری میکنند و حتی به بیمارستانهای “دشمن” اعتماد ندارند؛ مردمی که شاهد کشتار ١٧٦ انسان بی گناه در آسمان و زجر دادن داغداران این جنایت از جانب حکومت بوده اند، به چیزی کمتر از سرنگونی و به محاکمه کشیدن جانیان حاکم رضایت نمیدهند.

جنگی رودررو، صریح، آشکار و خونین بین توده مردم و جلادان حاکم آغاز شده است. این جنگ حتی رسما و علنا از جانب هر دو طرف اعلام شده است. مردم سپاه و بسیج را داعش، و رهبر را  قاتل و الدنگ نامیده اند و حکم نابودی جمهوری اسلامی را اعلام کرده اند و رژیم هم مردم را اوباش و فتنه گر و عامل دشمن خوانده است. این یک جنگ تمام عیار به وسعت تمام ایران است. حکومت دشمن، سپاه و بسیج داعشیان قاتل مردم، و زندانیان اسرای جنگی اند. دامنه این جنگ امروز به لبنان وعراق نیز کشیده شده است و مردم بپا خاسته در سه کشور علیه دشمن مشترکشان در کنار هم قرار گرفته اند.   

یک نتیجه جنایت حکومت در سه ماه اخیر زخم عمیقی است که بر پیکر جامعه وارد شده است. همه مردم، و نه فقط وابستگان جانباختگان خیزش  آبانماه و یا قربانیان شلیک به  هواپیما، بلکه توده مردم و کل جامعه از درد وخشم به خود می پیچد و آرام  ندارد. این جراحت و زخم عمیق بر پیکر جامعه، که آخرین حلقه از جنایات چهل ساله حکومت است و کل پرونده رژیم جنایت و وقاحت را در برابر جامعه باز میگشاید، تنها میتواند با سرنگونی جمهوری اسلامی التیام پیدا کند. اکنون دادخواهی و بزیرکشیدن و محاکمه جانیان حاکم  در محور تقابل مردم و رژیم قرار دارد. فقر و فلاکت و بیحقوقی و سرکوب و انواع تبعیضات و نابرابری ها در جامعه بیداد میکند اما امروز مبارزه در تمامی این عرصه ها از حلقه دادخواهی علیه جانیانی که مسبب همه این مصائب هستند میگذرد. جامعه خواستها و مطالبات انسانی و برحق خود را فراموش نکرده است اما مقابله با رژیم و مبارزه برای تحقق خواستهای برحق کارگران و زنان و جوانان و توده مردم به جنگی تمام عیار علیه جانیان حاکم و برای سرنگون کردن و  بمحاکمه کشیدن آنان ارتقا یافته است. جنگی همه جانبه برای بقا، بقای جامعه در برابر بقای حکومت قاتلان!

 آتش بس حاضر موقت  و زود گذر است.  نهادها و چهره ها و فعالین و چهره های جنبش کارگری، جنبش رهائی زن، دانشجویان، معلمان، بازنشستگان، مادران خاوران و پارک لاله، خانواده های اعدامیان و زندانیان و اسرای جنگی، در کنار دادخواهان کشتار آبانماه و خانواده های داغدار مسافرین هواپیما بمیدان خواهند آمد و  با قدرت و صلابت وهمبستگی ای عمیقتر وگسترده تر از همیشه جلادان حاکم را بچالش میکشند. نبردهای سهمگین تری در راه است. تجمعات و تظاهرات و اعتصابات وجنگ و گریزهای خیابانی گسترده ای در راه است. باید با تمام قوا برای پیشروی و پیروزی در این جنگ همه جانبه آماده شد. در این جنگ مردم بپاخاسته عراق و لبنان و مردم شریف و آزاده در تمام دنیا با ما و در کنار ما هستند.  پیروزی از آن ماست!

زنده با انقلاب!

زنده باد سوسیالیسم!

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۶ بهمن ۱۳۹۸،  ۵ فوریه ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل