اذیت و آزار، پیگرد و محاکمه و زندانی کردن فعالین اجتماعی را محکوم میکنیم!

جمهوری اسلامی در ماههای گذشته در شهرهای آذربایجان ، تعداد زیادی را تحت عنوان فعالین مدنی و اجتماعی دستگیر کرده، مورد آزار و اذیت قرار داده و به زندانهای طولانی محکوم کرده است. طی اخبار مندرج در رسانه ها در چند روز گذشته، علی عزیزی در تبریز به شش سال زندان محکوم شده ، سیامک میرزایی در اردبیل دستگیر شده ، مجتبی پروین از سوی اداره کل اطلاعات اردبیل مکررا و اشکارا و با لحنی تند تهدید شده و هادی رستمی محبوس در زندان ارومیه را به بهانه ملاقات از بند زندان خارج کرده و با دستبند و پابند به زندان تبریز برده و مجددا به زندان ارومیه برگردانده اند.


کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران اذیت و آزار ، پیگرد و زندانی و شکنجه کردن فعالین سیاسی و اجتماعی را محکوم می کند و خواهان آزادی بی قید و شرط همه این فعالین است.
همه انسانها آزاد هستند که با هر عقیده و هر اندیشه سیاسی – اجتماعی ابراز وجود بکنند.
رژیم جمهوری اسلامی بیش از چهل سال است که با زندانی و شکنجه و اعدام دهها هزار فعال سیاسی قادر به متوقف کردن مبارزات مردم و جنبشهای اعتراضی نشده است. امروز هم با چنین تلاشهای مذبوحانه ای موفق نخواهد شد.


ما از همه رهبران عملی و فعالین و پیشروان جنبشهای اجتماعی و مردم معترض میخواهیم که به هر شکل ممکن به این اقدامات سرکوبگرانه اعتراض کنند. خانواده های فعالین اجتماعی زندانی شده میتوانند متحدانه جلوی ادارات دادگستری تجمع کرده و خواهان آزادی این زندانیان بشوند.

زندانی سیاسی آزاد باید گردد!
زنده باد آزادی، برابری ، حکومت انسانی !

کمیته اذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران
٩ دی ۱۳۹۹، ٢٩ دسامبر ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل