درسا- برنا و کیش – مات جمهوری اسلامی

برنا درخشانی ۱۵ ساله در مسابقات شطرنج که در جبل الطارق برگزار گردید با الکساندر هوزمان از اسرائیل مسابقه داد و درسا درخشانی ١٨ ساله بدون حجاب در این مسابقه حاضر شد. به این دلیل در جمهوری اسلامی وضعیت قرمز اعلام گردید و آژیر خظر به صدا در آمد. فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی این خواهر و برادر را به دلیل به خطر انداختن کیان اسلام از شرکت در همه مسابقات محروم، و نماینده مجلس اسلامی خواهان دخالت دستگاه‌های امنیتی شد.

اینجا نه یک مسابقه شطرنج، که جنگی تمام عیار در جریان است. جنگ جمهوری اسلامی با دشمن فرضی.  جنگ مردم ایران با جمهوری اسلامی.

همه مردم اسرائیل سربازان دولت این کشور فرض می شوند تا امور اسلام و جمهوری اسلامی بگذرد. درست همان که ترامپ می گوید همه مردم ایران، مسلمان و سربازان حکومت اسلامی و به این معنا بل القوه «تروریست اند».

در اینجا یک خواهر و برادر آنچنان پایه ها و بنیاد جمهوری اسلامی را به لرزه در آورده اند که هیچ بمب افکن و هیچ توپخانه ای قادر به این کار نبود. با دو حرکت موثر جداگانه اما پیوسته، قلب حکومت اسلامی مورد تهاجم قرار گرفت و کیش مات شد. این برادر و خواهر  به نمایندگی از سوی مردم ایران نشان داده اند که نه با موجودیت اسرائیل مشکل دارند – نه شهروندان این کشور را دشمن خود می دانند و در امتداد مبارزات زنان در ایران پرچم حجاب اسلامی را پایین می کشند.

کیوان جاوید

 

اینرا هم بخوانید

بدن و روان زنان، میدان تاخت‌وتاز – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۷۰۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …