کاپیتان حسین حسینی، یک بغل، هزار بغل – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۷۱۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

حسین حسینی، دروازه‌بان و کاپیتان تیم استقلال که در تاریخ ۲۴ فروردین به دلیل بغل‌کردن یکی از زنان هوادار در ورزشگاه به پرداخت جریمه نقدی محکوم شده بود، در این مورد گفت: “این ۳۰۰ میلیون تومان را پرداخت می‌کنم؛ فدای سر آن هوادار خانم.”

پس از آن “بغل” تعدادی از نیروهای انتظامی مستقر ورزشگاه اراک، با کاپیتان استقلال به دلیل در آغوش گرفتن این هوادار درگیر شدند که هم‌زمان تماشاگران با شعار “بی‌شرف، بی‌شرف” از کاپیتان حسینی دفاع کردند.

عجب غوغایی در ایران در جریان است. باورکردنی نیست. چرا باورکردنش دیگر اصلاً سخت نیست. در قلب “جهان اسلام” جایی که هیولاهای ضد زندگی، مسلح به انواع سلاح‌های کشتارجمعی و برخوردار از همه امکانات سرکوب به حاکمیت ننگین خود، افتان‌وخیزان ادامه می‌دهند، زنانی در ابعاد میلیونی نبض مبارزات جامعه را به دست گرفته‌اند. زنانی با پیشروترین خواسته‌های انسانی در تقابل با حکومتی هستند که نماینده همه جهل و خرافه و عقب‌ماندگی و جنایت سازمان‌یافته است.

در چنین جامعه‌ای زنان در همراهی همه جوانان و کل جامعه فرهنگ انسانی و مدرن امروزی را به یک نُرم و باور اجتماعی تبدیل می‌کنند. این تغییر فرهنگ، این پیشروی سیاسی و مبارزاتی در خفا انجام نمی‌شود. میادین ورزشی، خیابان‌ها، مراکز کار و درمان و هر جا که زندگی جریان دارد عرصه‌هایی از سازماندهی مبارزاتی است. مبارزاتی فردی و جمعی.

یک بغل – هزار بغل – میلیون‌ها بغل. این بغل‌ها یک تعرض سیاسی و در ادامه انقلابمان برای سرنگونی حکومت اسلامی و ایجاد یک جامعه سکولار و ضد مذهبی است. این حرکت و عمل باید تکرار و تکثر شود. جنبش بغل را به راه بیندازیم تا خاری باشد در چشم حکومت در حال سقوط. زنده‌باد آن دختر شجاع و مدرن و پاینده باد کاپیتان محبوب که آن “۳۰۰ میلیون تومان جریمه را فدای سر آن هوادار خانم” کرد.

اینرا هم بخوانید

ترانه علی‌دوستی و نمک بر زخم حکومت – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۷۱۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …