Mourners carry a body during a funeral at a cemetery, where dead people and coronavirus disease (COVID-19) victims are buried, South of Tehran, Iran October 24, 2020. Picture taken October 24, 2020. Majid Asgaripour/WANA (West Asia News Agency) via REUTERS ATTENTION EDITORS - THIS IMAGE HAS BEEN SUPPLIED BY A THIRD PARTY.

کرونا: سونامی مرگ و جنایت

اوضاع کرونا در ایران چنان فاجعه آمیز است که صدای همه را در آورده است. آمار کشته های روزانه رو به افزایش است و هر روز رکورد تازه ای ثبت می شود. بیمارستانها جایی برای پذیرش بیماران تازه ندارند. حتی محوطه بیرون از بیمارستانها مملو از مبتلایان به کرونا است. سردخانه ها پر از اجساد کشته شدگان است. دارو نیست. کپسول اکسیژن نیست. کادر درمانی از پای در آمده است. در بعضی نقاط حتی ماسک و دستکش هم ندارند. روزهای آتی به مراتب نفس گیرتر خواهد بود. استرس و نگرانی زندگی مردم را به کابوس تبدیل کرده است.
سئوال این است که مسئول این وضع چه کسانی هستند؟ مردم خشمگینند و بدرست جمهوری اسلامی را مورد حمله و نفرت خود قرار می دهند. آنچه که امروز در ایران دارد اتفاق می افتد یک جنایت عامدانه علیه مردم است. اینجا موشک و گلوله ای در کار نیست که قلب و مغز مردم را مورد هدف قرار دهد. جمهوری اسلامی با ویروس کرونا ریه های مردم را نشانه گرفته است و در اوج وقاحت و بی رحمی موجب کشتار گروهی مردم است. اگر این حکومت به فکر مردم بود الان ما نمی بایست اینهمه تلفات کرونایی می داشتیم. در کشورهای دیگر با واکسیناسیون عمومی و به موقع و رایگان جلوی رشد کرونا را گرفتند و میزان مرگ و میر بشدت کاهش پیدا کرده است. در ایران برعکس با سهل انگاری، با تزویر و دروغ و توسل به مذهب و خرافه و بالاخره منع واکسن غربی و تبلیغات هیستریک علیه آن زمینه کشتار عمومی مردم را آماده کردند. ما از کشتار مردم سخن می گوییم. هیچ اسم دیگری جز این نمی شود بر این فاجعه گذاشت. فاشیستهای هیتلری مردم را در کوره های آدم سوزی می سوزاندند و فاشیستهای اسلامی ایران در ایران مردم را با کرونا می کشند.


وضع چنان است که برای فرونشاندن خشم مردم خود خامنه ای جنایتکار که با منع واکسن غربی عملا فرمان قتل مردم را داده بود حالا از وارد کردن واکسن صحبت می کند. زالی رییس ستاد مقابله با کرونا در تهران اعتراف می کند واکسن نخریدند چون می گفتند گران است. او می گوید که حکومت به سازمان بهداشت جهانی درباره میزان کشته شدگان دروغ گفته است. او می گوید که کمک پزشکان بدون مرز را نپذیرفتند در حالیکه خود اطلاعات چندانی در باره این بیماری نداشتند. او اعتراف می کند که حکومت در آغاز بیماری کرونا در ایران قم را قرنطینه نکرد چون انتخابات در کار بود.
اینها را همه ما می دانستیم. نوشداروی پس از مرگ سهراب فایده ای ندارد. جمهوری اسلامی با استفاده از کرونا به جان مردم افتاد. در همان آغاز خامنه ای گفت که ایران بلایای بدتر از این هم دیده است و چاره را “طلب شفا از خدا” و “خواندن دعای صحیفه سجادیه” اعلام کرد. این جانی و آدمکش حتی حالا هم که از وارد کردن واکسن حرف می زند بر برگزاری مراسم محرم تاکید دارد و آن را “مایه برکت و جلب رحمت الهی” می داند و این در حالیست که همه می دانند برگزاری مراسم مذهبی محرم بسرعت کرونا را اشاعه خواهد داد. اینجا مذهب به کمک کرونا آمده است تا از مردم بیشتر کشتار کند.


اکنون فوری ترین راه برای مقابله با کرونا سرعت بخشیدن به واکسیناسیون عمومی است. دولت موظف است و باید همه هزینه های لازم برای وارد کردن واکسن مرغوب و مورد تایید سازمان بهداشت جهانی را فراهم کند. هیچگونه قصوری در این مورد پذیرفتنی نیست. باید با مشت به دهان حکومتی زد که به دلیل گرانی واکسن از خرید آن سرباز زده و مردم را گوشت دم توپ کرونا کرده است. دولت باید دارو، درمان و تجهیزات پزشکی مورد نیاز مردم را فورا تهیه و تامین کند. بخشهایی از خود حکومت تحریم کرونا را نیز به فرصتی برای ثروت اندوزی و سوداگری تبدیل کرده اند و از طریق فروش گرانتر دارو درمان در بازار سیاه پولهای نجومی به جیب می زنند. جلوی این باید فورا گرفته شود. مسئله آنطور که خامنه ای می گوید بر سر توزیع نامناسب نیست. مسئله بر سر سودجویی باندهای حکومتی است. همه عواملی که در این بازار کثیف نقش دارند باید شناسایی و به مردم معرفی شوند. تمام تبلیغات چندش آور مذهبی علیه واکسن کرونا باید خاتمه یابد. مراسم مذهبی محرم باید متوقف شود. حقوقهای کادر درمانی که پرداخت نشده است باید فورا پرداخت شود و میزان آن نیز افزایش یابد. همه امکانات کشور باید برای غلبه بر این فاجعه بزرگ بسیج شود. مردم برای مقابله با کرونا به دارو درمان و بیمارستان و تخت و اکسیژن بیشتر نیاز دارند و نه به بسیج و سپاه و نیروهای انتظامی که در خیابان به جان مردم بیفتند و از فوران خشم مردم جلوگیری کنند. مراکز کار و فعالیتهای تولیدی غیر ضروری باید با تامین معاش و زندگی کارکنانشان تعطیل شوند.


برای توقف فوری مردم مرگ و میر مردم، راه چاره ای جز تداوم مبارزه علیه رژیم کرونایی جمهوری اسلامی وجود ندارد. مردم، نیروی اتحاد خود را بیشتر کنید تا یقه حکومت را بگیریم. حکومت را باید مجبور کرد که به جای اعزام نیروهای نظامی بیشتر به خیابانها برای مهار اعتراضات مردم امکانات درمانی و واکسن بیشتر برای مهار کرونا به مردم بدهد. این شدنی است که اگر همه جا این خواست را فریاد بزنیم. واکسن مرغوب و رایگان برای همه و همین حالا.

انترناسیونال 933

اینرا هم بخوانید

اعدام ابزار سرکوب جامعه و جنگ با فقرا! گفتگو با حسن صالحی سخنگوی کمیته بین المللی علیه اعدام

انترناسیونال: مدتی پیش شماری از زندانیان قزلحصار نامه ای منتشر کردند و اعلام کردند روزهای سه …