تبرئه سعید مرتضوی یعنی محکومیت کل رژیم اسلامی

دیوان عالی جمهوری اسلامی سعید مرتضوی قاضی جنایتکار حکومت را روز ۱۶ مرداد تبرئه کرد. وکیل سعید مرتضوی این خبر را تایید کرده است. سعید ایوبی وکیل مرتضوی گفت که موکلش از اتهام “مشارکت در بازداشت غیر قانونی” هم تبرئه شده است. جالب است که وکیل این قاضی خونخوار و خبیث و منفور میگوید که “حکمی علیه یک دادستانی صادر شده که تمام هم و غمش حفظ امنیت شهری بوده ولی بجای تقدیر دو سال تحمل حبس کرده است”! براستی هم جمهوری اسلامی اگر میتوانست رسما از سعید مرتضوی به خاطر جنایاتش در راه حکومت تقدیر میکرد. اما جامعه و خانواده جانباختگان نه فقط اجازه ندادند بلکه این سوگلی خامنه ای را به خفت محکوم کردند.

در کارنامه این دیو خبیث حکومت قتل فجیع زهرا کاظمی خبرنگار ایرانی کانادایی که در عرض سه روز زیر دست او وحشیانه به قتل رسید وجود دارد. علاوه بر زهرا کاظمی در پرونده این موجود به قتل چهار نفر از معترضین به نامهای محسن روح الامینی، امیر جوادی فر، محمد کامرانی و رامین آقازاده اشاره شده بود. اما همه مردم میدانند که شمار واقعی جوانان معترضی که بدست این قصاب بی رحم حکومت و همدستانش زیر شکنجه های وحشیانه کشته شدند بسیار بیشتر است. بنا به گزارشهای متعددی در سال ۸۸ در جریان اعتراضات مردمی علیه حکومت اسلامی هزاران نفر دستگیر شدند و حداقل ۸۰ نفر یا در زیر شکنجه یا با گلوله در خیابانها به قتل رسیدند. سازمانهای حقوق بشری هشتاد نفر را شمار جان باختگانی میدانند که شناسائی شده اند اما شمار واقعی جان باختگان را صدها نفر اعلام کرده اند. اینکه چه تعداد در شکنجه گاه بدنام کهریزک بدست سعید مرتضوی و همدستانش بویژه رادان و احمدی مقدم کشته شدند روشن نیست اما قطعا از چهار نفر بسیار بیشتر است. علاوه بر این قتلها همه میدانند که در کارنامه سعید مرتضوی بستن دهها روزنامه مستقل، حکم دستگیری و زندان های طویل المدت برای صدها فعال مدنی و اجتماعی، احکام اعدام فعالین متعدد و از جمله حکم اعدام معلم محبوب فرزاد کمانگر و جنایات بسیار دیگری وجود دارد.

جمهوری اسلامی اکنون مرتضوی را بعد از سالها خفت تبرئه کرده است. انتظار دیگری از آنها نمی رفت. نفس همین تبرئه کردن هم خود اعترافی به این حقیقت است که تا کنون از ترس مردم و خانواده ها، جلادشان را به دادگاه و شلاق و زندان محکوم کرده بودند. این حکومت زیر فشارهای بسیار بویژه از جانب خانواده های جانباختگان ناچار گردید در سال ۸۹ او را از رده قضات کنار بگذارد. اما احمدی نژاد فورا به کمک او شتافت و سعید مرتضوی را به کانون پر نان و آب ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق و مواد مخدر منسوب کرد تا هم دستش در چپاول باز باشد و همچنین شغل مورد علاقه اش اعدامها را بتواند دنبال کند. در سال بعد یعنی سال ۹۰ دولت احمدی نژاد ناندانی بهتری برای این جلاد خبیث پیدا کرد و او را به ریاست سازمان تامین اجتماعی منسوب کرد. این شخص آنجا هم آنچنان چپاول و دزدی های کلان و نجومی ای را به جریان انداخت که صدای مردم و بویژه بازنشستگان فورا بلند شد و برای او پرونده اختلاس های چندین میلیاردی تشکیل گردید.

نکته مهم از نظر ما مردم همین است که حکومت اسلامی زیر فشار اعتراضات برای این سوگلی خامنه ای پرونده تشکیل داد. موج اعتراضات علیه سعید مرتضوی آنچنان وسیع بود که جمهوری اسلامی ناچار شد برای دزدیها و قتلهای سعید مرتضوی پرونده جنائی تشکیل دهد. اما او آزاد میگشت و دستگیر نشد. جالبتر اینست که اژه ای معاون وقت قوه قضائیه در پاسخ به اینکه چرا این موجود خبیث را دستگیر نمیکنید به لکنت افتاد و نهایتا گفت سعید مرتضوی فراری و مخفی است و ما به او دسترسی نداریم که او را دستگیر کنیم! این توضیح مسخره کسی را طبعا قانع نکرد و فشار اعتراضات بر گرده حکومت سنگین تر شد و ناچار شدند او را بالاخره دستگیر کنند. یا بهرحال اینگونه وانمود کردند. در دادگاه برای او حکم چند ضربه شلاق تعیین کردند. اما خامنه ای فورا وسط پرید و او را عفو کرد! باز اعتراضات به قتلها در کهریزک داغ شد و باز سعید مرتضوی به دادگاه کشیده شد و به دوسال زندان به جرم “معاونت در قتل” محکوم گردید. گویا این دوسال زندان را تحمل کرده است. ما که باور نداریم.


داستان مخمصه حکومت در مورد برخورد با مرتضوی در واقع داستان حکومت اسلامی در برابر مردم است. مرتضوی سمبل و جرثومه یک حکومت اسلامی و وحشی و بیرحم و خونخوار است.


کل این داستان و سرشکستگی حکومت در پس ماجراهای سعید مرتضوی گویای وضعیت نزاری است که حکومت اسلامی در برابر مردم در آن گرفتار شده است. مردم این کشور به خوبی میدانند که از نظر سران حکومت سعید مرتضوی نه فقط مجرم نیست بلکه بقول وکیلش باید به خاطر قتل هایی که مرتکب شده جایزه بگیرد. تبرئه او توسط دیوان حکومت اسلامی در واقع حکم محکومیت کل حکومت از جانب مردم است. سعید مرتضوی یک شکنجه گر و قاتل حرفه ای است و روشن است که تمام جنایاتش را با همراهی و دستور سران حکومت انجام داده است. ما مردم بالاخره او را در کنار دیگر سران حکومت در دادگاهی علنی و عادلانه محاکمه خواهیم کرد تا چشم در چشم مردم از پشت پرده جنایاتش سخن بگوید. ما از سعید مرتضوی انتقام نخواهیم گرفت و هیچکدام از سران حکومت را اعدام نخواهیم کرد. بلکه کاری خواهیم کرد که بدترین شکنجه برای آنهاست و آن اینکه با سرنگونی حکومتشان به دوره اعدام و شکنجه و زندان و کل این سیستم آدمکشی و چپاول و یکه تازی مذهب پایان خواهیم داد و جامعه ای انسانی را پی خواهیم ریخت. نابود باد حکومت اسلامی سرمایه داران. زنده باد جامعه انسانی!

انترناسیونال 933

اینرا هم بخوانید

گامهای عملی برای پیشروی انقلاب

گفتگوی شهلا دانشفر با کاظم نیکخواه در برنامه سازمانده شهلا دانشفر: قبلا از اینکه در …