حمایتهای جهانی از خیزش انقلابی مردم در ایران

همبستگی های جهانی در حمایت از خیزش آبانماه گسترش می یابد. پیامهای همبستگی بسیاری در همین مدت در حمایت از مبارزات مردم ایران و در محکومیت سرکوبگری های وحشیانه رژیم اسلامی منتشر شده است. رئوسی از این حمایت ها را در زیر میخوانید:
١- استفانی اسمیت دبیر کل اتحادیه کارگران و کارکنان خدمات دولتی در ونکوو در کانادا (در برگیرنده ٨٠ هزار عضو) در پاسخ به دعوت فعالین کمپین برای آزادی کارگران زندانی و کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در این کشور به شرکت در تظاهراتی در همبستگی با مبارزات مردم در ایران، طی پیامی سرکوب وحشیانه مردم ایران توسط جمهوری اسلامی را شدیدا محکوم کرده و خواستار پایان دادن به این سرکوبگری ها و آزادی فوری دستگیر شدگان گردید.
٢- استفان سیچوفسکی دبیر کل شورای اتحادیه های کارگران در ونکوور در کانادا در پاسخ به دعوت فعالین کمپین برای آزادی کارگران زندانی در این کشور با ارسال پیامی به تظاهراتی در همبستگی با مبارزات مردم در ایران، با کارگران و مردم ایران اعلام حمایت و پشتیبانی کرده و سرکوب وحشیانه حکومت اسلامی علیه مردم معترض در ایران را شدیدا محکوم نمود.
٣- لیگ بین‌المللی شعرا که دفاتر آن در آمریکا؛ یونان، هند، نیجریه، هنگ کنگ و فیلیپین فعالیت دارند طی پیامی حمایت خود را از خیزش انقلابی مردم اعلام کرده اند. در بخشی از پیام چنین آمده است:“ در قیام سراسری اخیر مردم ایران تاکنون صدها نفر در شهرهای مختلف با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی به‌قتل رسیده‌اند و هزاران نفر مجروح شده‌اند. هم‌چنین هزاران نفر توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده‌اند و به زندانهای رژیم منتقل شده‌اند. ما خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط کلیه زندانیان سیاسی هستیم که در جریان قیامهای اخیر دستگیر شده‌اند”
٤- کنگره جهانی اتحادیه کارگری تی یو سی گلوبال TUC GLOBALدر برگیرنده ٦میلیون عضو در انگلستان و ولز حمایت خود را از خیزش مردم در ایران اعلام کرد. در این بیانیه چنین آمده است:“ تی یو سی گلوبال، همراه با جامعه بین المللی اتحادیه های جهانی، در همبستگی با مردم ایران بوده و سرکوب وحشیانه تظاهرات سراسری توسط مقامهای ایران را محکوم می کنیم.
٥- کنگره اتحادیه های صنفی افریقای جنوبی OSATU با دو میلیون عضو همبستگی خود را با خیزش مردم ا یران اعلام کرده و سرکوب وحشیانه مردم را محکوم نمود.
٦- انجمن حقوق بشری گروه برای همه در ایتالیا در حمایت از قیام مردم ایران طی بیانیه‌یی نوشت: ما از موج قیام سراسری و اعتراضات مردم ایران برای دستیابی به حقوق پایه‌ای خود حمایت می کنیم. میلیون ها نفر از مردم و کارگران ایرانی در زیر خط فقر زندگی می کنند. ما بر این باوریم که تا نظام دیکتاتوری حاکم بر ایران بر سرکار است فقر و گرانی و بیکاری و سرکوب برای مردم ایران ادامه دارد و اعتراضات مردمی و خیزشهای جوانان ایران نیز ادامه خواهد داشت.
٧- اتحادیه معلمان انگلستان (NASUWT ) طی بیانیه ای سرکوبگری های وحشیانه حکومت اسلامی علیه مردم در اعتراضات اخیر مردمی را وسیعا محکوم کرده و خواستار آزادی دستگیر شدگان گردید.
٨- جان کلارک از ائتلاف علیه فقر در انتاریو طی پیامی تصویری همبستگی خود را با مبارزات مردم ایران اعلام کرد. در بخشی از پیام او چنین میگوید:” آنچه که درایران دارد اتفاق میافتد جزئی از یک جنبش جهانی برعلیه نظم نئولیبرالی است. جنبشی با ارزش که باید مورد دفاع و حمایت و پشتیبانی قرار بگیرد.”
حزب کمونیست کارگری ایران
٩ آذر ٩٨

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل