روز سوم اعتصاب گسترده معلمان و تحصن آنان در دفاتر مدارس, وزیر بی کفایت باز بگو  عکس ها  فتوشاپ است

امروز ١٤ اسفند معلمان سومین روز اعتصاب سراسری و گسترده خود را پشت سر میگذارند. گزارشات از شرکت وسیع معلمان در تمامی استانها و مشارکت آنها در تحصن در دفاتر مدارس حکایت میکند.  روز گذشته گزارشات حاکی از کشیده شدن دامنه اعتصاب معلمان به بیش از صد شهر بود. دامنه اعتصاب امروز وسیعتر شده است.

قدرت اعتصاب اخطاری سه روزه معلمان حکومت را وادار به عکس العمل کرد. از جمله امیرعلی نعمت‌اللهی (قائم مقام وزیر آموزش و پرورش رژیم) در گفت‌وگو با ایلنا با گفتن اینکه عکسها فتو شاپ است تلاش کرد ابعاد وسیع اعتراضات را تخطئه کند و حکومتش را از زیر فشار بیرون بکشد. اما این تلاشها رسوا و رنگ باخته است و مردم را بیاد انقلاب ٥٧ می اندازد که ازهاری فرمانده نظامی تهران میگفت تظاهرات آن ابعاد را ندارد  و “اینها همه نوار است”. این عکس العمل حکومت اسلامی بر خشم معلمان بیشتر دامن زد. انعکاس این خشم را در پخش اخبار و تصاویر تحصن روز سوم معلمان با هشتگ های” #وزیر بی کفایت باز بگو  عکس ها  فتوشاپ است” نشان داد. همچنین معلمان سوال کردند “اگر مدارس متحصن محدود است پس چرا #حراست اداره کل ها بسیج شده اند و معلمان متحصن را تهدید می کنند؟ اگر راست می گویند یک سر به  همدان،  کرمانشاه ، کرج،  مریوان، شیراز، جلفا، الیگودرز، خمینی شهر، سقز، اصفهان و … بزنید تا ببییند تحصن محدود به چند مدرسه بوده است؟”

بنا بر گزارشات از سومین روز اعتصاب معلمان تاکنون عکس ها و تصاویری از تحصن  معلمان در شهرهایی چون کرج، یزد، تهران، سقز، مریوان، کرمانشاه، البرز، بوکان، مرند، سنقر، قزوین، زیوریه، بانه، اردبیل، همدان، خمینی شهر، دیواندره، هونجان، صفاشهر، درود، خرم آباد، مشهد، سنندج، فاروج، شیراز، اصفهان، دهگلان، تاکستان، پاسارگاد، همدان لالجین، ارومیه، ملایر، پرند، شهرکرد، کرمان ، شهریار ، فولادشهر ، زرین شهر،  الوندقزوین، یاسوج ، زرند در سطح مدیای اجتماعی منعکس شده است.  همچنین گزارشات از شرکت فعال و چشمگیر معلمان در شهرهای کردستان ، همدان ، قزوین، کرمانشاه، اصفهان و یزد خبر میدهند.  در جاهایی چون دورود همدان معلمان با امضای نامه با خواسته های اعلام شده در فراخوان شورای هماهنگی کانون های صنفی معلمان اعلام همبستگی کردند.

در اعتصاب سه روزه معلمان، آنها با تحصن در دفاتر و با دست نوشته هایشان، خواستهایشان را اعلام کردند. سه خواست اول معلمان آزادی معلمان زندانی، تحصیل رایگان برای همه کودکان و رفع تبیعض ها و افزایش حقوقها به بالای خط فقر است. معلمان همچنین بر خواستهای لغو مدارس خصوصی و کالایی شدن آموزش، درمان رایگان، ایجاد تسهیلات برای تامین مسکن و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات تاکید میکنند. معلمان با اعتصاب سه روزه خود بطور واقعی خواستهای کل جامعه را نمایندگی کردند.

خبرها و گزارشات از همبستگی دانش اموزان با معلمان و نیز اعلام حمایت بازنشستگان از خواستها و مبارزات معلمان حکایت میکند. از جمله در جاهایی بازنشستگانی را می بینیم که با تهیه کلیپ حمایت خود را از تحصن سه روزه معلمان اعلام کرده اند. اتحاد سراسری معلمان و فضای همبستگی با مبارزات معلمان،  بسیار شورانگیز است.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان در فراخوان خود در مورد اعتصاب اعلام کرده بود که اگر به خواستهای آنها پاسخ داده نشود، به اعتراضات خود ادامه خواهند داد. حزب کمونیست کارگری همگان را به حمانیت از مبارزات و خواستهای معلمان فرا میخواند.

 

١٣ اسفند ٩٧، ٤ مارس ٢٠١٩

پیش بسوی اعتصابات سراسری کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل