پیام به همه زنان و مردان بمناسبت هشت مارس

زنان! کارگران، مردم شریف
هشت مارس روز جهانی زن فرا میرسد. این روز مهم آزادیخواهی و برابری طلبی را به همگان تبریک میگویم. هشت مارس روز ماست. روز همه انسانهای رنج کشیده و ستم کشیده و به جان آمده است. روز ماست که اسیر چنگال یک حکومت اسلامی و ضد زن و ضد ارزشهای مدرن و انسانی هستیم که ۴٠ سال است که در نبرد با آنیم. هشت مارس روز همه ما مردمی است که عزم کرده ایم جامعه را از شر نیروهای مرتجع و مفتخور و عقب مانده طبقات بی خاصیت و حاکمیت ارتجاعی و قرون وسطایی و ضد بشری حاکم خلاص کنیم.

امسال در چهلمین سال حاکمیت جنایتکاران اسلامی در ایران هشت مارس روز کیفرخواست ما مردم علیه ۴٠ سال جنایت علیه زن و اعمال قوانین وحشیانه بردگی جنسی در جامعه و جنایت علیه بشریت است. به پاس ارج گذاشتن به ۴٠ سال نبرد جانانه زنان و مردان آزادیخواه علیه بساط آپارتاید حکومت اسلامی، ٨ مارس را امسال با شکوهتر از هر سال گرامی بداریم.

٨ مارس نه فقط روز زنان بلکه روز همه مردم ضد ستمگری علیه زن و حکومت های سرمایه داری وحشی حاکم است. ما سازندگان این روز هستیم. از همان آغاز بوجود آمدن ٨ مارس در آمریکا و در کشورهای اروپایی و در روسیه و در ایران و در سراسر جهان، حرف ما همواره این بوده است که تبعیض علیه زن را نمی پذیریم. فقر را نمی پذیریم. شرایط برده وار کار را نمی پذیریم. میخواهیم حق رای داشته باشیم و در سرنوشت جامعه دخیل باشیم. میخواهیم برابر باشیم. و این روز از همان آغازش با اعتراض ما کارگران زیر ستم و استثمار آفریده شد. به ستم کشی زن نه گفتیم، تا اجازه ندهیم کل جامعه به قهقرا برده شود. امروز نیز ما هشت مارس را به عنوان یک روز بزرگ اعتراض خود گرامی میداریم.

ستم برزنان اهرم ستم بر کل جامعه است و رهایی زن از شر توحش حکومت منفور اسلامی و همه سنن و قوانین و احادیث عهد عتیق و بربریتش، رهایی کل ما مردم است! از همه کارگران و تمامی بخشهایش یعنی کارگران کارخانه ها، بیکاران، کارگران بازنشسته، معلمان، پرستاران و غیره انتظار وسیعترین دخالت در گرامیداشت این روز را دارم. ٨ مارس را در همه جا در خیابان و محله و در کارخانه به هرشکل که میتوانیم و مناسب میدانیم جشن بگیریم. به مناسبت هشت مارس همه جا را به میدان بحث بر سر حقوق پایه ای زن و جامعه ای آزاد و برابر تبدیل کینم، تجمع کنیم و کنفرانس هایمان را برپا کنیم و با برداشتن حجاب ها، در قامت دختران انقلاب قد علم کنیم و به کل بساط آپارتاید جنسی حاکم نه بگوییم.

بعنوان یکی از فعالین جنبش زنان و جنبش کارگری همه شما زنان و مردان آزادیخواه، همه شما کارگران و مردم را به شرکت فعال در هشت مارس امسال فرا میخوانم. هشت مارس را هر چه گسترده تر گرامی بداریم و بار دیگر بر حقوق پایه ای خود برای داشتن یک زندگی شایسته انسان، تاکید بگذاریم.
در حالیکه ستم به زن ابعاد هر روز ابعاد جنایتباری به خود گرفته است، در حالیکه فقر و گرسنگی زندگی و معیشت همه ما مردم را به تنگنا کشیده است، هشت مارس را به روز اعتراضی سراسری خود علیه کل این توحش و بربریت تبدیل کنیم و بپا خیزیم.

جمهوری اسلامی با کل بساط آپارتاید جنسی و قوانین ارتجاعی اسلامی و توحش و بربریتش باید گورش را گم کند. این فرمان انقلاب مردم است. انقلابی که صدای گامهایش را به جلو میشنویم و نوید بخش جامعه ای شاد و انسانی است.

زنده باد هشت مارس

شهلا دانشفر
دبیر کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری ایران
اسفند ٩٧

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل