احضار کارگران گروه ملی فولاد اهواز محکوم است

روز ٢٠ مرداد تعدادی از کارگران گروه ملی به دادگاه احضار شدند. این کارگران که در جریان اعتراضات قدرتمند کارگران گروه ملی فولاد اهواز در خردادماه دستگیر و با قرار وثیقه ٥٠٠ میلیونی آزاد شده بودند، طی ابلاغیه ای به شعبه ١٢ دادگاه انقلاب اسلامی اهواز احضار شدند.

بیش از ٤ هزار کارگر گروه ملی در اعتراض به عدم پرداخت ٤ ماه دستمزد و حق بیمه شان و با خواست به راه افتادن تولید و حفظ اشتغالشان در خرداد ماه اعتراضات جانانه را به پیش بردند.

کارگران گروه ملی همانطور که در خرداد ماه با تجمعات اعتراضی خود و با مارش قدرتمندشان و با بلند کردن فریاد کارگر زندانی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد در خیابانهای شهر اهواز همکارانشان را آزاد کنند، امروز نیز میتوانند با قدرت مبارزه شان جلوی احضارها و پیگرد کارگران معترض را بگیرند.

در شرایطی که جنبش سرنگونی با قدرت بیشتری به جلو گام برمیدارد، احضار فعالین کارگری، صدور احکام سنگین زندان برای فعالین کارگری و مردم معترض و جلو آوردن دو باره احکام شنیع شلاق بخشی از تلاش حکومتی است که میکوشد با این شکل چنگ و دندانی نشان دهد. پاسخ این گستاخی حکومت و دستگاه قضایی اش، اعتراضات سراسری مردم است. با قدرت اعتراضات سراسری مان میتوانیم درب زندانها را بگشاییم.

احضار کارگران گروه ملی را وسیعا محکوم کنیم و خواستار لغو تمامی احکام امنیتی زندان و شلاق برای کارگران، معلمان و تمام زندانیان سیاسی شویم. خود را آزاد کنند.

زندانی سیاسی آزاد باید گردد!
کمپین برای آزادی کارگران زندانی
Shahla.daneshfar2@gmail.com
٢٠ مرداد ٩٧

 

 

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل