اتحادیه جهانی بازیکنان خواستار لغو حکم اعدام نوید افکاری شد!

اتحادیه جهانی بازیکنان با ۸۵۰۰۰ عضو و شعبه های متعدد در ۶۰ کشور جهان از مقامات قضایی جمهوری اسلامی خواست که حکم اعدام نوید افکاری را لغو کنند و به بدرفتاری با معترضین خاتمه دهند. این اتحادیه ورزشکاران همچنین از کمیته بین المللی المپیک IOC خواسته است که برای نجات نوید افکاری دست به اقدام بزند!

اتحادیه جهانی بازیکنان (WPA) از رئیس قوه قضائیه ایران درخواست کرده است در رابطه با نوید افکاری کشتی گیر قهرمان ، که با خطر قریب الوقع اعدام روبروست، دستور تعلیق اعدام را صادر کند. این سازمان معتقد است که “افکاری به ناحق مورد هدف جمهوری اسلامی قرار گرفته تا مردم را مرعوب کند و از شرکت آنها در اعتراضات بازدارد”.

اتحادیه جهانی بازیکنان خواستار لغو حکم اعدام افکاری توسط جمهوری اسلامی ایران ، لغو اتهامات و تحقیق درباره بدرفتاری با این کشتی گیر در زمان بازداشت توسط پلیس و سیستم قضایی شده است.

این اتحادیه همچنین از کمیته بین المللی المپیک (IOC) خواسته است از اهرم فشار خود برای نفوذ بر جمهوری اسلامی استفاده کند. اتحادیه جهانی بازیکنان معتقد است که ا کمیته بین المللی المپیک موظف است از نوید افکاری دفاع کند.

نشست هیئت اجرایی کمیته بین المللی المپیک قرار بود روز چهارشنبه ۹ سپتامبر برگزار شود.”برندان شواب” ، مدیر اجرایی اتحادیه جهانی بازیکنان گفت: “نوید به دلیل مشارکت و موفقیتش در ورزش دستچین شده و مورد شکنجه قرار گرفته و محکوم به اعدام شده است.” او میگوید “عمل وحشتناک اعدام یک ورزشکار را فقط می توان به معنای پایمال کردن ارزشهای بشردوستانه دانست که پایه ورزش را تشکیل میدهند”.

او می افزاید: “چنین اقدامی باید باعث سلب عضویت ایران در جامعه ورزشی جهان شود”. او میگوید ” کمیته بین المللی المپیک ، به عنوان” مقام عالی “ورزش جهانی ، ملزم است از قدرت نفوذ خود استفاده کند برای اینکه از ایران بخواهد که به استانداردهای حقوق و ارزشهای انسانی پاببند شود. باید به دولت ایران گوشزد شود که درصورت عدم رعایت این موازین عضویت خود را در المپیک از دست خواهد داد”

او اضافه میکند “اتحادیه کشتی جهانی و سایر فدراسیون های ورزشی ، از جمله فیفا ، نیز بر ایران نفوذ دارند و بنابراین ملزم به دفاع از نوید هستند.”

سخنگوی کمیته بین المللی المپیک در بیانیه ای در این رابطه اعلام کرده است که “کمیته بین المللی المپیک و اتحادیه جهانی کشتی به ترتیب با;کمیته ملی المپیک ایرانو فدراسیون کشتی ایران در تماس هستند و تمام تلاش خود را برای پیدا کردن راه حلی برای این موضوع بکار خواهند گرفت.”

طومار دادخواست از کمیته بین المللی المپیک و سایر نهادها برای نجات جان نوید در زمان انتشار این نوشتهبه حدود ۲۰ هزارامضا رسیده است.

کمیته بین المللی علیه اعدام از اقدام و ابتکار عمل اتحادیه جهانی بازیکنان قویا حمایت می کند و معتقد است که این همان رویکردی است که تمام مراجع بین المللی باید در قبال جمهوری اسلامی اتخاذ کنند. جمهوری اسلامی به دلیل اعدام های گسترده و جنایت علیه بشریت باید از جامعه جهانی طرد و منزوی شود.

کمیته بین المللی علیه اعدام
۱۹ شهریور۱۳۹۹- ۹ سپتامبر ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

امام جمعه تهران:”به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد، اما در برابر ناهنجاری ایستاده‌ایم”!

وب سایت حکومتی انتخاب به نقل از احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران:به زور کسی …