پیرامون هزینه های میلیاردی جمهوری اسلامی در حمایت از تروریسم اسلامی در منطقه

فدوی جانشین فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در یک برنامه تلویزیونی گفته است:” مجموع هزینه حضور منطقه‌ای ما از سال ٢٠٠٦ تا امروز کمتر از هزینه جنگ بوده است.ایران مجموعاً ١٩.٦ میلیارد دلار هزینه جنگ کرده است.

وی در این برنامه تلویزیونی تلاش دارد که بگوید هزینه  دخالت نظامی رژیم در منطقه “محسنات و برکاتی” برای حکومت داشته و این هزینه لازم بوده است.گمانه زنی های زیادی پیرامون آمار و ارقام هزینه دخالت نظامی رژیم در منطقه در حمایت از احزاب و دستجات تروریست اسلامی وجود دارد. برخی صحبت از رقمی بین ٢٠ تا ٣٠ میلیاردلارکرده اند.دلایل دخالت نظامی رژیم در منطقه چیست؟ برای پاسخ به این سوال لازم است کوتاه به ایدئولوژی و بنیادهای ضد بشری اسلام سیاسی و حکومت جمهوری اسلامی به عنوان نماینده رسمی تروریسم اسلامی نظری انداخت تا پاسخ روشن شود.

دخالت نظامی رژیم در منطقه اساسا بر بنیان تئوری ضد بشری خمینی مبنی بر”صدور انقلاب اسلامی”، بخوان سازماندهی و راه اندازی دستجات و گروههای شیعه تروریست اسلامی در منطقه استوار می باشد. محوراصلی این نظریه جنگ علیه اسرائیل و نابودی این کشور می باشد،ضدیت با اسرائیل محور مشترک همه گرایشات داخل حکومت ویکی از ارکان ایدئولوژیک حکومت است.

آنچه که جمهوری اسلامی از آن به عنوان “محور مقاومت” اسم می برد، سازمان دادن و هدایت جنگ تروریستهای اسلامی هوادار رژیم برای نابودی اسرائیل می باشد که برای کل نظام یک  شعارهویت می باشد؛ است. “محور مقاومت” در برگیرنده مجموعه گروههای تروریست اسلامی شیعه هوادار رژیم است که رسما یا خود رژیم ساخته و پرداخته و یا از آنها حمایت می کند، در کنار رژیم اسد و دولت لبنان وبرخی دستجات تروریستی در منطقه می باشد. محل استقرار این گروهها در لبنان، سوریه، فلسطین و کرانه باختری روی اردن و نوارغزه در اطراف مرزهای اسرائیل می باشد. جنگی که بیش از چهار دهه جمهوری اسلامی رسما از آن حمایت می کند و مستقیما درهدایت سیاسی و تامین منابع مالی و نظامی اش را دست دارد.

اینجا لازم است به یک نکته مهم تاکید شود. دراینکه دولت اسرائیل یک دولت قومی، نژادی و مذهبی است و در طول دهه ها با سرکوب و اشغال مناطق و زمینهای فلسطینی هزاران نفر را کشته و صدها هزار از نفر از مردمان این مناطق را آوارده کرده و دهها نوع محرومیت و ممنوعیت براین مردمان تحمیل کرده است؛ شکی درش نیست. مبارزه مردم  در مناطق تحت اشغال اسرائیل برعلیه سیاستهای این کشور و برای حقوق برابر و حق تشکیل کشور مستقل در کنار مردم اسرائیل، حق طبیعی و بی چون و چرا مردمان فلسظینی می باشد.

ادعاهای جمهوری اسلامی مبنی بر”آزادی قدس و فلسطین”، در خدمت سیاستهای ارتجاعی و ضد انسانی اسلام سیاسیی و تروریسم اسلامی،تقویت نفرت پراکنی مذهبی وتداوم جنگ و خونریزی و بهره برداری از آن به نفع اسلام سیاسی و نماینده رسمی آن  جمهوری اسلامی برای گسترش نفوذش در منطقه می باشد. مردم فلسطین باید خودشان را از چنگال تروریسم اسلامی؛ احزابو دار و دسته های تروریست اسلامی و سیاستهای سرکوبگرانه و ضد بشری دولت قومی و نژادی اسرائیل نجات بدهند.

اما جنگ در سوریه  ولبنان د این میان اهمیت مهمی برای استراتژی حکومت در حمایت از تروریسم اسلامی رژیم دارد. حکومت دهها دار و دسته تروریست را تشکیل داه و تحت حمایت مالی و نظامی و سیاسی اش دارد.در سوریه که پایگاه اصلی حضور نظامی رژیم می باشد، بیش از سه دهه است که تروریست تربیت کرده وبرای جنگ برعلیه اسرائیل به منطقه اعزام می کند. همزمان با حمایت از رژیم اسد و سرکوب وحشیانه اعتراضات مردم برعلیه اسد در سال ٢٠١٠ اسد را در قدرت نگه داشت و متقابلا سراسر سوریه تبدیل به پایگاههای نیروهای تروریست هوادار رژیم شده است. برخی منابع داخلی و خارجی پیرامون هزینه های حکومت در سوریه معتقدند ایران تا به امروز بیش از ٢٠ میلیارد دلاردر حمایت از رژیم اسد و حزب الله لبنان و تروریسم در این کشور هزینه کرده است.

حشمت‌الله فلاحت پیشه، رئیس‌ سابق کمیسیون امنیت ملی  مجلس حکومت د اردیبهشت ماه‌ سال ٩٨ پیرامون هزینه های نظامی رژیم در سوریه به وب سایت اعتماد آنلاین گفته بود:«زمانی که به سوریه رفتم عده‌ای گفتند هزینه درست کردم، ولی باز هم تکرار می‌کنم. ما شاید ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلار به سوریه پول دادیم و پول این ملت آنجا هزینه شده است.»

حمایت ازگروه ها و دستجات تروریست اسلامی در منطقه، حمایت از رژیم اسد، حزب الله لبنان، دار و دسته های تروریست شیعه درعراق، افغانستان، فلسطین و… سیاست همیشگی رژیم بوده است.یک نتیجه بلافصل سیاست کثیف” صدور انقلاب اسلامی” و حمایت از تروریسم اسلامی انداختن دهها گروه تروریست وآدمکش اسلامی بر جان و زندگی دهها میلیون انسان در منطقه خاورمیانه بوده است. جمهوری اسلامی حامی سیاسی و مالی هر گونه جنگ و درگیری و وحشیگری تروریستهای اسلامی برعلیه مردم درمنطقه خاورمیانه و برعلیه مبارزات مردم برای رهایی از شر تروریسم اسلامی است.

جمهوری اسلامی در طول چهار دهه گذشته میلیاردها دلار برای بازسازی و صدور تروریسم اسلامی و گروههای حامی اش هزینه کرده و می کند.در کنار این هزینه های گزاف، دزدی وغارت و چپاوول روی دیگر سیاست های همیشگی رژیم می باشد. در داخل کشورمیلیاردها دلار صرف تقویت وبازسازی دم و دستگاه سرکوب و کشتار و اعدام کرده و می کند؛دار و ندار مردم و جامعه ایران را در خدمت سیاستهای تروریستی و ضد انسانی اش در داخل و خارج  مصادره و در دست گرفته؛ متقابلا زندان، اعدام و سرکوب وشکنجه، فقر و فلاکت وبی حقوقی محض را بر گرده مردم تحمیل کرده است.جمهوری اسلامی منبع اصلی تامین منابع مالی و نظامی تروریسم اسلامی در منطقه می باشد.

سر اژدهای تروریسم اسلامی؛ جمهوری اسلامی در ایران است. کارگران و مردم  برای رهایی از شر حکومت درگیر مبارزه می باشند. سرنگونی جمهوری اسلامی به عنوان رژیم  حامی و بانی و صادرکننده تروریسم اسلامی در منطقه و جهان در دستور انقلاب آتی مردم ایران می باشد. به زیر کشیدن کل بساط هیولای تروریسم اسلامی آغازگرو نوید دوره نوینی نه فقط برای مردم  ایران، بلکه برای کل منطقه می باشد.برای رهایی از شر تروریسم اسلامی؛ پایان دادن به جنگ و ناامنی و ترور و.. در قدم اول باید کل جمهوری اسلامی، نماینده اسلام سیاسی و بانی تروریسم اسلامی را به زیر کشید.

محمد شکوهی

٦ مهر ١٣٩٩، ٢٧سپتامبر ٢٠٢٠

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …