چهارمین روز اعتراض جمعی کارگران هپکو

اعتراضات کارگران هپکو ادامه دارد. پیش از ظهر امروز ۶ شهریور کارگران کارخانه هپکو اراک در چهارمین روز اعتراض خود ابتدا مقابل استانداری تجمع کردند سپس به سمت دادگستری حرکت کردند و در مقابل دادگستری اسلامی دست به اعتراض زدند. اعتراض این کارگران به تعویق پرداخت دستمزدها و وضع بلاتکلیف کارخانه و به خطر افتادن اشتغال و معیشتشان است. از همین رو مشخص شدن وضعیت کارخانه و از سر گیری تولید دغدغه فوری آنهاست. به گفته کارگران یک سال و نیم است که دولت قول تعیین تکلیف وضعیت کارخانه را داده است. اما در ادامه دزدیهای و چپاولها کارخانه هپکو را نیز به چنین بحرانی کشانده اند و زندگی کارگران را به مخاطره انداخته اند. روز گذشته کارگران به نشانه اعتراض مسیر راه آهن شمال جنوب را بستند و دو روز قبلش در مقابل استانداری تجمع داشته و در وسط شهر راهپیمایی کردند.

با شروع دور جدید اعتراض در هپکو، فضای دیگر کارخانجات شهر نیز که معضلات مشترکی با این کارگران دارند، به تحرک در آمده  و اعتراضات آنها انعکاس بسیاری در شهر داشته است.

کارگران حق دارند مستقل از وضعیت این یا آن کارخانه و فارغ از کشاکشها و رقابتهای کارفرمایان و مفتخوران سرمایه دار، از رفاه و زندگی انسانی برخوردار شوند. این حق را با مبارزه متحدانه میتوان تحمیل کرد. ما همه خانواده های کارگری را به شرکت فعال در اعتراضات فرا میخوانیم. شرکت خانواده های کارگری هم مستقیما به تقویت مبارزات کمک میکند و هم به گسترش حمایت اجتماعی از مبارزات یاری میرساند. ما همه مردم بویژه مردم شهر اراک را به حمایت از اعتراضات و خواستهای کارگران هپکو فرا میخوانیم.  

پیش بسوی اعتصابات کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران

۶  شهریور ۱۳۹۸، ۲۸  اوت ۲۰۱۹

اینرا هم بخوانید

پاسخ: اول مه و جنبش بی حجابی