استفان اسمیت دبیر کل اتحادیه کارگران دولتی و خدمات در کانادا خواستار آزادی اسماعیل بخشی و پایان دادن به خشونت علیه کارگران در ایران شد

روز پنجم بهمن ماه مسعود ارژنگ عضو کمپین برای آزادی کارگران زندانی در جلسه نشست مسئولین اتحادیه کارگران دولتی و خدمات در کانادا از مبارزات قدرتمند کارگران نیشکر هفت تپه، تلاش این کارگران برای ایجاد شوراهایشان و ابعاد اجتماعی اعتراضات آنان و نقش برجسته اسماعیل بخشی رهبر محبوب این کارگران در این اعتراضات گزارش داد. او در گزارش خود همچنین شرح مختصری از ماجرای دستگیری اسماعیل بخشی، علی نجاتی عضو هیات مدیره سندیکای نیشکر هفت تپه و تعدادی دیگر از اعضای هیات نمایندگی شورای کارگران نیشکر هفت تپه و نیز بازداشت سپیده قلیان و عسل محمدی دو فعال دانشجویی و خبر نگاری که در جریان این مبارزات بازداشت شده بودند، به جلسه ارائه داد. مسعود ارژنگ سپس با اشاره به شکایت اسماعیل بخشی بعد از آزادی موقتش از شکنجه های درون زندان و شنود مکالمات خصوصی اش در خانه با همسرش و نیز از حمایت های وسیع اجتماعی از کیفرخواست وی علیه زندان و شکنجه، از دستگیری وحشیانه مجدد اسماعیل بخشی و سپیده قلیان بدنبال پخش مستند کذایی “طرحهای سوخته” در صدا و سیمای جمهوری اسلامی خبر داد. مسعود ارژنگ برای حاضرین در جلسه توضیحاتی از این مستند که از “اعترافات” اسماعیل بخشی، علی نجاتی، سپیده قلیان و دیگر بازداشت شدگان در زیر شکنجه تهیه و فیلم برداری شده است، سخن گفت و خواستار محکوم کردن سرکوبگری های وحشیانه حکومت اسلامی و حمایت و پشتیبانی از اسماعیل بخشی، علی نجاتی، سپیده قلیان و کارگران در ایران شد. بدنبال این گزارش تکاندهنده شرکت کنندگان در این نشست با بنرهایی که در آن خواست آزادی اسماعیل بخشی، علی نجاتی و سپیده قلیان نقش بسته بود و با شعار کارگران زندانی را آزاد کنید، حمایت و همبستگی خود را اعلام داشتند.

در این روز همچنین استفان اسمیت دبیر کل این اتحادیه از جانب ٧٨٠٠٠ عضو این اتحادیه طی پیامی شکنجه و زندانی کردن این کارگران را شدیدا محکوم کرده و خواستار آزادی فوری اسماعیل بخشی و پایان دادن به خشونت به خشونت علیه همه کارگران شد.

اسماعیل بخشی، علی نجاتی ، سپیده قلیان و همه کارگران زندانی باید فورا و بدون قیدو شرط آزاد شوند.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی
shahla.Daneshfar2@gmail.com
http://free-them-now.com
٢٥ ژانویه ٢٠١٩، ٥ بهمن ٩٧

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل