حسن روحانی در میان “نخبگان کرد”

روحانی با دوجینی از دروغ و وعده های توخالی به کردستان و سنندج آمد و رفت. او بقصد گرم کردن بساط مضحکه انتخابات دور دوم ریاست جمهوری به سنندج آمد.

داستان سفر روحانی روشن است! گرم کردن بساط مضحکه انتخابات است!

اصلاح طلبان کُرد حلقه اصلی مجمع نخبگان در ضیافت های حسن روحانی بودند.

رحمت بر پدر حسن روحانی که در ۴ سال گذشته دوبار به سنندج سفر کرده و زیر ابروی این اصلاح طلبان کرد را برداشته است  و اوقات “خوبی”  در حلقه “نخبگان” را برای اینها خلق میکند.

الحق اینها هم نمک نشناس نیستند و میدانند شغل مزدوری و دُم تکان دادن خود را بنمایش بگذارند و بقول کردی خوش رقصی کنند!

اما در نظام جمهوری اسلامی خوش رقصی این جنابان سبب مقام و جایگاهی نمیشود. اینها برای مضحکه انتخابات دولت یازدهم و حسن روحانی تلاش های زیادی بخرج دادند که بازار مضحکه انتخابات را گرم کنند، به این امید نام تعدادی از آنها در ردیف مقامات مملکتی و کشوری اعلام شود. به سینه  اینها مشت محکمی زدند و ناکام و دلواپس در کریدورهای استانداری و فرمانداریها ماندند.

 

استاندار هم از اینها انتخاب نشد.

داستان وجود اینها در سیاست و مزدوری برای جنایتکارترین رژیم فاشیستی ــ اسلامی دیدنی است. کسب مقام! کاره ای شدن! احسان هوشمند اصلاح طلب کرد میگوید؛ « در همین دولت(دولت یازدهم روحانی) برای اولین بار در تاریخ انقلاب یک کرد اهل سنت به عنوان سفیر انتخاب شد که در جای خود دستاورد بسیار مهمی به شمار می‌رود». هوشمند همچنین «توسعه سیاسی و مشارکت دادن اهل سنت در کابینه را گامی دیگر در جهت وفاق، همدلی و توسعه دانست و گفت: با توجه به اینکه در استان کردستان مدیران بومی و کار بلدی در بخش اجرایی کار می‌کنند انتظار می‌رود دولت دکتر روحانی از آنها در دیگر استان‌ها استفاده کند». وی افزود: امیدواریم در آینده بسترهای لازم برای قزار گرفتن وزیر اهل سنت در کابینه فراهم گردد تا زمینه مشارکت همه ایرانیان در اداره کشور مهیا شود».

در میدان رقابت و جناح بندی های حکومتی  موضع و گفتمان اصلاح طلبان کرد بی مایه است. فکر نکنم از درون جناحهای حکومتی هم اینها را جدی بگیرند. معاش و مقامی دست چندم برای دلاوران اصلاح طلب کافی است.

میگویند؛ « با توجه به میزان عقب ماندگی‌های استان انتظار می‌رفت دولت یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای توسعه متوازن کردستان در نظر بگیرد اما این مهم متاسفانه چندان مورد توجه واقع نشده است.(هوشمند هاشمی).

 

خبرگان نبود، نخبگان را جمع کردند!

شاهرودی از خبرگان و نماینده ولی فقیه حاضر به میزبانی از روحانی نشد. او در سنندج نبود. در غیاب او بجای خبرگان نخبگان را دعوت کردند!

اقلیت ناچیر نخبگان در کردستان

نخبگان مشتی ملا و فئودال و بروکرات های سرمایه دار،  همان دلاوران جان برکف در راه اسلام و استقرار جمهوری اسلامی هستند. اینها نخبگان کردستان هستند! نخبگانی که جان برکف از میان بیش از ۵ میلیون ساکنین شهر و روستاهای کردستان  با جمعیت اقلیتی ناچیز هوادار جمهوری اسلامی، هستند.

اهداف سفر روحانی به کردستان عیان است، گرم کردن مضحکه انتخابات و کشاندن مردم بپای صندوق های رای! و البته بیرون آوردن نام روحانی از صندوقها و انتخاب او برای دوره دوم ریاست جمهوری و تشکیل دولت دوازدهم!

کارنامه حسن روحانی در دولت یازدهم هم برای مردم در ایران و کردستان اظهرمن الشمس است.

چالشهای دولت یازدهم روحانی  یکی دو تا نیستند، عدیده و جدی و عمیق هستند! در دولت روحانی(یازدهم) شکاف طبقاتی عمیق تر شده! در شهر و روستاهای کردستان در اشکال زمخت نداری و بیکاری و عدم امنیت جانی و ایمنی معیشت دیده میشود. کردستان و استانهای سیستان و بلوچستان در ردیف استانهای با ارقام بیکاری بالا قرار دارند.

بیکاری جوانان تحصیلکرده بسیار بالا است. هزاران جوان تحصیلکرده دختر و پسر با گرفتن مدارک تحصیلی بجای دسترسی به اشتغال در خانه نشینی با معضل بیکاری درگیر میشوند.

کارگر کولبر  از مصائب عمیقا اجتماعی زاده بیکاری جوانان، اخراج و بیکارسازی و نداشتن فرصت های شغلی است.

روحانی از نهادهای های امنیتی جمهوری سر بر آورده است. امنیتی کردن فعالیت فعالین مدنی و صنفی در دولت روحانی افزایش یافته، در شهر سنندج، سقز، مریوان، بوکان و مهاباد چندین نفر از فعالین مدنی و سیاسی تحت پیگردهای امنیتی هستند، ده ها نفر بزندان رفته اند و به قید وثیقه آزاد هستند.

جمهوری اسلامی و اصلاح طلبان کرد در میان مردم جایگاهی ندارند. تنفر عمیقی از این نظام فاشیستی ــ اسلامی وحود دارد.

مردم در شهر و روستاهای کردستان در انتخابات ریاست جمهوری دولت دوازدهم شرکت نمیکنند. تبلیغات و خوش رقصی اصلاح طلبان بیهوده است.

فاصله سیاسی ــ اعتراضی مردم با نظام جمهوری اسلامی بعمق فاصله طبقاتی بیشتر و بیشتر شده است.

دوره مهم و تعیین کننده ای پیشا رو است! سال ۱۳۹۵ سال تحرک بالا و پُر جنب و جوش اعتراضات مدنی و علنی مردم در شهرهای کردستان بود. سال ۱۳۹۶ بر بستر تعرض و نارضایتی های توده ای و مدنی و در بطن دستاوردهای رادیکال و تعرضی  شروع شده است.

 

ایسکرا  ۸۷۷

اینرا هم بخوانید

پیام ۴ زندانی سیاسی اعدام شده به مردم – نسان نودینیان

مندرج در ژورنال شماره ۶۳۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …