بزرگترین تظاهرات مخالفان نشست”جی20″ در هامبورگ

در دومین روز نشست”جی 20″ در هامبورگ، قرار است امروز شنبه 8 جولای بزرگترین تظاهرات مخالفان این نشست برگزار شود. سازماندهندگان اعلام کرده اند دهها هزار نفر در این تظاهرات شرکت خواهند کرد. پلیس در تلاش است مسرهای حرکت این تظاهرات را طوری تغییر بدهد که از محل برگزاری نشست دور باشد. در همین حال برگذار کنندگان این امر را حق خود می دانند که در اطراف محل نشست دست به اعتراض بزنند. اینکه پلیس تا چه اندازه موفق خواهد شد این تظاهرات را مهار و به مسیرهای دیگری هدایت نماید، هنوز باز است.

اعتراضات مخالفان نشست جی 20 در طول شب گذشته در بخش هایی از هامبورگ ادامه داشت. بیشترین اعتراضات در منطقه “سنت پاوولی و شانزن فرتل” بوده است. این منطقه تحت کنترل نیروهای چپ و معترضان است. پلیس در طول شب گذشته چندین حمله به این منطقه کرده است.درگیریهای تا بامداد روز شنبه ادامه داشته است. در همین حال پلیس هامبورگ دوباره معترضان این مناطق را تهدید کرده است.

ادامه تظاهراتها علیه نشست “جی 20”. هزاران نفر در خیابانهای هامبورگ اعتراض می کنند. حملات پلیس تشدید شده است

ساعت 10 شب تظاهراتهای مخالفان در بخش های مختلف هامبورگ ادامه دارد. تظاهرات علیه نشست “جی 20” در هامبورگ ادامه دارد. هزاران نفر در خیابانها هستند. حملات پلیس ادامه دارد. مقاومت تظاهرکنندگان و حمایت بخش هایی از مردم از تظاهرکنندگان مانع پیشروی پلیس به محلات تحت کنترل تظاهر کنندگان شده است. در منطقه “سنت پاوولی و شانزن فرتل” هزاران نفر از مخالفان نشست جی 20 در حال تظاهرات هستند. تمرکز نیروها پلیس الان روی این بخش از هامبورگ متمرکز شده است. هزاران نیروی پلس با ماشینهای آب پاش قصد حمله به تظاهر کنندگان را دارند.

ساعت 5 بعد از ظهر روز جمعه:ورود نیروهای کمکی پلیس به هامبورگ برای مقابله با اعتراضات.تظاهرات مخالفان نشست”جی ۲۰″ ادامه دارد.

در حال حاصر بیش از 6 هزار تظاهر کننده در صدد ورود به منطقه برگزاری کنسرت در”البه فیلارمونی” در بندر هامبورگ هستند. پلیس با ماشین های آب پاش و گاز اشک آور به تظاهرات حمله کرده و در صدد پراکندن تظاهرات برآمده است.همزمان سخنگوی پلیس هامبورگ تهدید کرده است که “بشدت” در مقابل تظاهر کنندگانی که قصد ورود به محل را دارند، برخورد خواهد کرد. کاروان پوتین و برخی دیگر از سران شرکت کننده در این کنسرت با موانع زیادی برای رسیدن به محل روبرو شده و با تاخیر به محل رسیده اند.

قایق های معترضان به نشست سران گروه 20 عصر امروز موفق شدند به ساختمان محل برگزاری کنسرت نزدیک شده و پلاکاردهای اعتراضی را به نمایش بگذارند.پلیس بندر هامبورگ با قایق های ویژه به همراه صدها پلیس مشغول “دور کردن معترضان” از محل هستند.تظاهر کنندگان موفق شدند در مسیر حرکت کاروانهای سران به محل کنسرت؛ با ایجاد باریکارد و آکسیونهای اعتراضی، مانع حرکتشان شوند.

از ساعاتی پیش تظاهر کنندگان در تلاش هستند که به محل برگزاری کنسرت ها در هامبورگ برسند. پلیس همه جا را بسته است. قرار است امروز ساعت ۷ بعد از ظهر سران “جی ۲۰” در “البه فیلرمونی” هامبورگ به دعوت دولت آلمان و شهردار هامبورگ، اجرای جدید “سمفونی نهم بتهوون” را گوش بدهند. هزاران پلیس همزمان با تلاش برای سرکوب و برهم زدن تطاهراتها و حمله به تظاهر کنندگان، الان مشغول “تامین امنیت” این برنامه می باشند. همزمان در “لندونگز بروکن، آلتونا،فیش مارک، سنت پاوولی ازمحلات نزدیک به ساختمان برگزاری کنسرت برای سران جی ۲۰، تظاهرات ها ادامه دارد.

تظاهرات مخالفان “جی ۲۰″ ادامه دارد. نیروهای کمکی تازه نفس پلیس از ایالت های دیگر آلمان به هامبورگ برای مقابله و سرکوب اعتراضات علیه گروه جی ۲۰، ظهر امروز وارد هامبورگ شده اند. دهها نفر از مخالفان دستگیر شده اند.پلیس امنیتی آلمان در صدد زدن انگ” تلاش های تروریستی” به مخالفان بر آمده است. از صبح امروز جمعه تا بعد از طهر ساعت ۵ در بیش از ۳۰ نقطه هامبورگ تظاهرات و آکسیونهای اعتراضی ادامه دارد.

رادیو آلمان گزارش داده علاوه بر ۲۱ هزار پلیس که از هفته گذشته وارد هامبورگ شده اند، ظهر امروز دوباره نیروهای تقویتی پلیس از دیگر ایالت‌های آلمان وارد هامبورگ شدند. پلیس مدعی است این نیروها قرار است به” تامین بهتر امنیت نشست گروه بیست (G20) “کمک کنند. مخالفان گروه بیست و جهانی‌شدن، از چند روز پیش در هامبورگ اکسیون‌های مختلفی را سازمان‌ دادند. در جریان حملات امروز پلیس دهها نفر از مخالفان دستگیر شده اند.

حمله پلیس به تظاهرات مخالفان نشست “گروه جی ۲۰ “در هامبورگ.تلاش تظاهر کنندگان برای مسدود کردن راه های ورودی به محل نشست

تظاهر کنندگان در صدد مسدود کردن مسیرهای ورودی سران جی ۲۰ به محل نشست می باشند. در چندین منطقه تظاهراتهای نشسته ادامه دارد. پلیس با ماشین های آبپاش و گاز اشک آور در صدد در هم شکستن صف مخالفان برآمده است. هم اکنون ساعت ۹.۳۰ صبح در شش منطقه اعتراضات ادامه دارد. پلس ناچار شده اعلام نماید که اگر اعتراضات نشسته و مسدود کردن مسیرها ادامه داشته باشد، سران شرکت کننده در این نشست را با هلی کوپتر به محل  جلسه خواهد برد.

رسانه های آلمانی پا به پای پلیس و دولت آلمان، بویژه رسانه های محلی هامبورگ در صدد دادن تصویری” خرابکارانه و جنایی” از اعتراضات هستند. اینها تلاش می کنند تطاهر کنندگان را “مخل نظم عمومی” جلوه داده تا بدین وسیله زمینه سرکوب را فراهم نمایند. شیوه کثیف اطلاع رسانی در صدد تحریک افکار عمومی در هامبورگ بر علیه این تظاهرات متمرکز شده است.خوشبختانه فضای اعتراضی عمومی و انتقاد از سیاست های این نشست آنقدر بالاست که این سیاست کثیف دولت محلی هامبورگ، دولت آلمان و پلیس، تاثیری بر حمایت مردم از این اعتراضات نداشته است.

ساعت ۹.۴۵ دقیقه پلیس اعلام کرد که در بخش هایی از شهر با” مشکل تظاهرات” روبرو می باشد که ممکن است ورود به موقع سران کشورها به محل نشست را دچار اختلال کرده و در نتیجه نشست با تاخیر برگزار شود. همزمان سازماندهندگان تظاهراتها اعلام کردند که در حال نقل و انتقال نیروهای معترض از مناطق مختلف شهر به اطراف ساختمان”مسه هالن” محل برگزاری نشست میباشند. اینجا محل اصلی رویایی مخالفان و معترضان نشست جی ۲۰ با پلیس می باشد.در ساعات آینده تمرکز اصلی اعتراضات در این محل خواهد بود.هزاران نیروی پلیس در محل مستقر شده اند.

 

تظاهرات ها علیه نشست “گروه جی ۲۰ از چند روز پیش آغاز شده است،روز پنجشنبه بزرگترین تظاهرات همزمان با ورود ترامپ و سران برخی کشورها به هامبورگ ابعاد گسترده و بزرگی به خود گرفت. تظاهر کنندکان در صدد راهپیمایی و نزدیک شدن به منطقه برگزاری نشست بودند، که پلیس به  این تظاهرات حمله کرد. توجیه پلیس در حمله به تظاهرات جدا کردن جریانات چپ و رادیکال بویژه “بلوک سیاه”، از سایر تظاهر کنندگان بود. پلیس ادعا کرد که این جریانات در صدد”خرابکاری  و ایجاد اختلال در روند نشست” می باشند. در طول روز گذشته و تا پاسی از نیمه شب بخش هایی از شهر هامبورگ شاهد اعتراضات و حملات پلیس به تطاهر کنندگان بوده است. در مناطق “آلتونا، شانزن فرتل و کارولینین فرتل که در نزدیکی محل برگزارزی نشست میباشند،جنگ و گزیز در جریان بود. امروز که قرار است نشست رسمی آغازشود، پلیس نیروهای زیادی در مناطق یاد شده و در اطراف محل برگزاری نشست، مستقر کرده است. چندین تظاهرات در محلات محتلف شهر اعلام شده  است. تمرکز مهم تظاهرکنندگان منطقه “مسه هالن”، محل برگزاری نشست می باشد.پلیس مدام اقدام به تهدید تظاهر کنندگان کرده و اعلام کرده است که از هر وسیله ای برای جلوگیری از نفوذ مخالفان و تظاهرکنندگان به این منطقه، استفاده خواهد کرد.

گزارش لایو خبرگزرای رویترز امروز جمعه از هامبورگ

https://www.reuters.tv/l/n$l/2017/07/07/protest-against-g20-summit?utm_medium=share-link&utm_source=android

 

Riot police use pepper spray against protesters on July 7, 2017 in Hamburg, northern Germany, where leaders of the world’s top economies gather for a G20 summit.
Protesters clashed with police and torched patrol cars in fresh violence ahead of the G20 summit, police said. German police and protestors had clashed already the day before at an anti-G20 march, with police using water cannon and tear gas to clear a hardcore of masked anti-capitalist demonstrators, AFP reporters said. / AFP PHOTO / Odd ANDERSEN
Police uses a water cannon to clear a road blocked by demonstrators on the first day of the G-20 summit in Hamburg, northern Germany, Friday, July 7, 2017. The leaders of the group of 20 meet July 7 and 8. (AP Photo/Matthias Schrader)
demozug hafen

————————-

فیلم و عکس از تظاهرات دیروز

https://www.facebook.com/pe.euronews/videos/1421148431272020/

 

 

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …