اتهام زنی تازه جمهوری اسلامی علیه کارگران هفت تپه بشدت محکوم است. واکنش وکلای کارگران

فرزانه زیلابی، سید جمال الدین حیدری منش، سید حسین تاج و امیر رئیسیان، چهار تن از وکلای دادگستری که وکالت کارگران و دیگر بازداشتی‌های پرونده هفت‌تپه را در دست دارند نسبت به ادعای اخیر سعید عمرانی (معاون قضائی دادستان کل رژیم) بر علیه کارگران هفت تپه واکنش نشان دادند.

وکلای کارگران هفت تپه نوشته اند: اینجانبان به عنوان وکلای متهمین این پرونده با مطالعه کامل ۳۰۰۰ صفحه در ۹ جلد، هیچ نشانه‌ای از دریافت حتی یک ریال از طرف متهمینِ پرونده مشاهده نکرده و هیچ مستندی در پرونده، اعم از گردشکار ضابط، کیفرخواست دادسرا و صورتجلسات محاکمه دادگاه ندیدیم. این وکلا تاکید کرده اند: اظهارات جدید نیاز به ملازمه مستقیم با ذکر مصادیق و ادله دار دارد.

لازم به توضیح است سعید عمرانی معاون قضائی دادستان کل حکومت چند روز پیش در مورد اعتراضات کارگران هفت تپه دررسانه های حکومتی بی شرمانه ادعا کرده بود:” عوامل و عناصری پول گرفته‌ بودند و می‌خواستند به هر طریق که شده آنجا را به آشوب بکشند.”

اتهام این مقام دم و دستگاه آدمکشی حکومت علیه کارگران هفت تپه به حق مورد خشم و انزجا و نفرت همه کارگران و مردم می باشد. کارگران هفت تپه و فولاد اهواز و سایر مراکز کارگری که در یک سال گذشته بزرگترین وبا شکوه ترین مبارزات را برعلیه حکومت برپا کردند، بارها شاهد طرح چنین اتهامات واهی وپوچ از طرف حکومت و باندهایش برعلیه کارگران بودند که با هوشیاری و تاکتیک درست، همه این موارد ار خنثی و در مواردی تبدیل بر ضد خود حکومت کردند. کارگران قطعا پاسخ قاطعی به این اتهامات حکومت نیز خواهند داد.

در حال حاضر چندین نفراز کارگران از جمله اسماعیل بخشی، سپیده قلیان و امیرحسین محمدی فر در ارتباط با  اعتراضات سال گذشته دستگیر و بارها محاکمه شده  ودر در زندان به سر می‌برند.

اخیرا هم  نیز ده‌ها نفر از کارگران هفت تپه توسط رژیم در زندان شوش محاکمه شده و به احکام ضد انسانی شلاق و حبس محکوم شدند.

بیدادگاههای رژیم به همراه نهادها و ارگانهای اطلاعاتی و امنیتی و سرکوبگر حکومت به هر سیاست کثیف و ضد انسانی برای زدن اتهامات به کارگران مبارز دست می برند. این اتهامات بشدت محکوم بوده و مورد نفرت و انزجار کارگران و مردم می باشد. خوشبختانه حمایت های بخش های مختلف جنبش کارگری از اعتراضات کارگران در هفت تپه و فولاد و..، فرا گیر شدن خواست آزادی کارگران زندانی و همه زندانیان سیاسی، سیاستهای ضد کارگری و ضد انسانی حکومت را به شکست کشانده است.

پاپوش دوزی جمهوری اسلامی برعلیه کارگران دستگیر شده و طرح اتهامات واهی و پوچ  هم نخواهد توانست حکومت آدمکشان اسلامی  سرمایه را زیر ضرب مبارزه و اعتراض بر حق کارگران و مردم سالم بدر ببرد. همه کارگران دستگیر شده باید فورا و بی قید و شرط آزاد شوند.

محمد شکوهی

٨ شهریور ١٣٩٨، ٣٠ اوت ٢٠١٩

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …