به یاری مردم ایران در مقابله با کرونا بشتابید! بیش از 2000 نفر با امضای طوماری خواهان نظارت بین المللی بر امر مقابله با کرونا در ایران شدند

ما خواهان نظارت مستقیم و ساماندهی مقابله با کرونا در ایران، از طرف سازمان بهداشت جهانی و نهادهای بین المللی هستیم، حکومت اسلامی لیاقت به عهده گرفتن این مقابله را ندارد.

اپیدمی کرونا در ایران به یک فاجعه اجتماعی تبدیل شده است.  جمهوری اسلامی نه تنها درمقابله با کرونا اقدامی انجام نمیدهد بلکه خود عامل اصلی شیوع این بیماری است. به همین دلیل  امروز ایران به یک مرکز شیوع کرونا در منطقه و در جهان تبدیل شده است.

ما امضا کنندگان این طومار از سازمان بهداشت جهانی، پزشکان بدون مرز، صلیب سرخ، هلال احمر، دولتها، و از همه نهادهای بین المللی میخواهیم اقدامات عاجلی را در در دستور بگذارند.

باید از جمهوری اسلامی خواست که توصیه های سازمان بهداشت جهانی را فورا و همه جانبه عملی کند، اطلاعات درست در مورد آمار مبتلایان و قربانیان کرونا را اعلام کند، تجارب سایر کشورها را به مردم منتقل کند و کلیه نیازهایی که برای تک تک شهروندان برای پیشگیری یا درمان کرونا لازم است به رایگان و با بهترین کیفیت در اختیار مردم قرار داده شود، هر شهر و منطقه ای که لازم است فورا قرنطینه شود و اماکن پرجمعیت مانند مدارس و دانشگاهها و مراکز تولیدی و غیره تا رفع بحران کرونا تعطیل شود. در ایران پزشکان و پرستاران و کسانی که در خط اول مقابله با بیماری کرونا هستند، قربانی نبود امکانات پزشکی و بهداشتی لازم شده و تا کنون چندین نفر جان خود را از دست داده اند، به این وضع باید فورا خاتمه داده شود. امکانات بهداشتی و پزشکی و کمکهایی که جامعه بین المللی روانه ایران میکند،  باید مستقیم در اختیار بیمارستانها قرار گرفته و از دخالت سپاه و حکومت اسلامی و احتکار و سوء استفاده از این امکانات جلوگیری شود.

مدارس، دانشگاهها، مراکز تجمع مردم و مراسم مذهبی در همه جا تعطیل شود. درمان برای عموم آحاد جامعه رایگان شود و هزینه های زندگی خانواده هایی که بدلیل ابتلا به کرونا و یا بدلیل تعطیلی کارشان درآمدی ندارند، تامین گردد. از کودکان کار باید با اختصاص مکان های مناسب و بهترین امکانات بیشترین مراقبت بعمل آید.

همه زندانیان  فورا آزاد شده و یا به آنها مرخصی داده شود تا در زندانهای بی امکانات حکومت اسلامی قربانی کرونا نشوند.

ما خواستار آن هستیم که هر نوع مانعی از طرف جمهوری اسلامی برای اعزام هیاتهائی از سوی سازمان بهداشت جهانی  و پزشکان بدون مرز و دیگرنهادهای ذیربط به ایران رفع شود و این نهادها بتوانند آزادانه در مراکز درمانی و هرجایی که لازم است حضور پیدا کنند و بتوانند نظارت لازم را بعمل آورند، و مقابله با بیماری کرونا را مستقیما مدیریت کنند.

ما از دولتها و اتحادیه اروپا میخواهیم که جمهوری اسلامی را بخاطر بی مسئولیتی، عدم اطلاع رسانی و شفافیت و نقش مخربی که در شیوع ویروس کرونا در ایران ایفا کرده است محکوم کرده و این حکومت  را به انجام اقدامات لازم در مقابله با بیماری کرونا متعهد نمایند. در مقابل بی کفایتی و بی لیاقتی این حکومت در مقابله با کرونا و برای جلوگیری از یک فاجعه بزرگ و غیر قابل مهار انسانی، باید قاطعانه و با جدیت و بدون حسابگریهای دیپلماتیک اقدام کرد.

…………………………..

دوستان گرامی . از امروز طومار اونلاین به دو زبان فارسی و انگلیسی در دسترس همگان است باید بکوشیم هزاران امضا جمع کنیم. این یک راه کمک به مردم ایران است. بکوشید این طومار را وسیعا در هر جایی که هستید پخش کنید. برای جلوگیری از مرگ هزاران نفر باید ما در خارج کشور فعالانه و متحدانه کار کنیم. امضا ١٠٧٠ نفر را در کنار این امضاها به نهادهای بین المللی خواهیم برد. برای ملاقات با مقامات سازمان بهداشت جهانی در دانمارک و ژنو اقدام کرده ایم. مینا احدی

امضا طومار از اینجا

……………………………

امضاها :

https://www.facebook.com/mina.ahadi.50/posts/10219405765006255

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل