گفتند واکسن گران است.آمار مرگ و میر را مخفی میکردیم.کمک‌های جهانی و پزشکان بدون مرز را از فرودگاه برگرداندیم

علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران: “هزینه داروهای کرونا چند برابر واردات واکسن شده است، اما اجازه خرید واکسن ندادند چون فکر می کردند گران است. وقتی کارشناسان سازمان جهانی بهداشت به ایران آمدند ما بجای مشورت با آن‌ها مدام از آن‌ها می‌خواستیم در رسانه‌ها از نظام سلامت ایران تعریف کنند. ما آمار‌های مرگ و میر را از سازمان جهانی بهداشت پنهان کردیم.

کمک‌های جهانی و پزشکان بدون مرز را از فرودگاه برگرداندیم . ما ۷۲۰ میلیون یورو خرج «رمدسیویر» کردیم و این پول را باید خرج واکسن می‌کردیم چطور در تحریم حاضریم تجهیزات نفتی را ۳ برابر قیمت بخریم، ولی در مورد واکسن این کار را نمی‌کنیم. ما فقط برای ۵ روز ذخیره واکسن داریم”.

کرونا در کشور جولان می کند. روزانه بیش از ٥٠٠ نفر طبق آمار حکومتی جانشان را از دست میدهند و ٣ تا ٤ هزار نفر بستری می شوند. حکومت کل بیماران بستری در بیمارستانها را رقمی نزدیک به ٥٠ هزار نفر اعلام کرده است. آمار واقعی بیماران و مرگ و میر ناشی از کرونا چندین برابر آمار های حکومتی است. روزانه صدها نفر از بستری شدگان قربانی میشوند و بیماران جدید در بیماستانهایی که فاقد امکاناتی از تخت تا دارو و سایر مراقبت های پزشکی هستند، بستری میشوند. بیمارستانها پر شده است. سیستم درمانی در حال در هم شکستن است و …

در چنین وصعیت فاجعه باری، زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران دست به افشاگری از سیاستهای کثیف حکومت در مقابله با کرونا زده است. این افشاگری بیانگر کنه سیاست های ضد انسانی جمهوری اسلامی در مهار کرونا است. اکنون در مقابل خشم و انزجاری که جامعه را فراگرفته است ناچار شده اند اعتراف کنند که چه سیاستهای ضد انسانی در پیش گرفتند که منجر به این فاجعه شده است.

اکنون وزارت بهداشت و کل باندهای درگیر در این رابطه همگی به نوعی اعتراف می کنند که اوضاع به فاجعه تبدیل شده است. ولی حتی در چنین شرایطی نیز مراسم های مذهبی محرم را سازماندهی میکنند تا عده بیشتری قربانی شوند و خامنه ای بچای واکسن و دارو صحیفه سجادیه توصیه میکند و مراسم های محرم را مایه برکت و جلب رحمت الهی مینامد. همانطور که خمینی جنگ ایران و عراق را برکت خواند و صدها هزار نفر را به کام مرگ فرستادند.همه جا باید صدای اعتراض را بلند کرد و اعتراض را در سراسر کشور همگانی کرد.

محمد شکوهی

٢١ مرداد ١٤٠٠، ١٢ اوت ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …