کارگران آذرآب چهار مدیر کارخانه را بیرون کردند

روز ٢٢ آذر کارگران آذرآب با تجمع در مقابل دفتر مدیریت چهار نفر از مدیران را به دلیل سیاستهای ضد کارگری آنها، از کارخانه بیرون کردند. کارگران به حراست اولتیماتوم داده اند که در صورت ورود این چهار مدیر اجرایی به شرکت با اعتراضات وسیع آنان رو به رو خواهند شد.


در جریان اعتراضات اخیر کارگران آذر آب نیروهای سرکوب حکومت با حمله به کارگران معترض در درون کارخانه و محاصره آنان، به خودروهای آنان و شیشه های کارخانه آسیب وارد کرده و تعدادی از کارگران را مورد ضرب و شتم قرار داده و تعدادی را هم بازداشت کرده بودند. اما کارگران آذر آب با ادامه اعتراضاتشان توانستند همکارانشان را از بازداشت آزاد کنند. کارگران همچنین مجبور شدند بصورت جمعی خساراتی که توسط پلیس به خودروهای همکارانشان وارد شده است را جبران کنند. اکنون شورای اسلامی کارخانه این نهاد دست ساز حکومتی با بیشرمی تمام پیشنهاد کسراز حقوق کارگران بخاطر خسارت به کارخانه را داده و مدیران مذکور این پول را از حقوق کارگران کسر کرده اند. اعتراض کارگران به شوراهای اسلامی و مدیران زورگو است.


یک خواست فوری کارگران جمع شدن بساط شورای اسلامی از کارخانه است. اعتراض کارگران بە دزدی های پشت پرده تحت عنوان خصوصی سازیها و نامشخص بودن وضعیت شغلی خود و عدم دریافت دستمزدهای پرداخت نشده شان است. این کارگران در همین رابطه در آبانماه نیز تجمعات بسیاری برپا کردند و با مارش در وسط خیابان شهر و سردادن سرود “زیر بار ستم نمیکنیم زندگی، جان فدا میکنیم در ره آزادگی” صدای اعتراضشان را به اختلاس ها ودزدی ها و کل توحش و بردگی حاکم اعلام داشتند. کارگران آذرآب در جریان مبارزات آبانماه خود عملا شوراهای اسلامی را از مقابل حرکت اعتراضی خود کنار زده و با خنثی کردن توطئه های تفرقه افکنانه آنها متحدانه مبارزاتشان را به جلو بردند و نمایندگان خود را انتخاب کردند.
آذر آب یک کانون داغ اعتراضات کارگری است. یک نقطه برجسته اعتراضات آنان همبستگی مبارزاتی آنان با کارگران هپکو و دیگر کارخانجات در شهر اراک است که در وضعیتی مشابه بسر میبرند و بخاطر آن بارها تجمع و اعتراض داشته اند. ده ها کارخانه در آذر آب اراک با مسائل مبارزاتی مشترک، بستر مناسبی برای رفتن بسوی اعتصابات سراسری در این شهر است.


حزب کمونیست کارگری ضمن اعلام حمایت از مبارزات کارگران آذرآب مردم شهر اراک و همه کارگران را به حمایت وسیع از خواستها و مبارزات این کارگران فرا میخواند.
پیش بسوی ایجاد شوراها
پیش بسوی اعتصابات سراسری
حزب کمونیست کارگری ایران
٢٣ آذر ٩٨، ١٤ دسامبر ٢٠١٩

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …