کمپین برای آزادی کارگران زندانی: احکام صادره برای بازداشت شدگان نیشکر هفت تپه و روز جهانی کارگر

اخباری از دستگیریهای جدید فعالین کارگری

  • روز شنبه ۲۳ آذر ۹۸، دادگاه تجدید نظر استان تهران، احکام اسماعیل بخشی رهبر محبوب کارگران نیشکر هفت تپه و دیگر بازداشت شدگان مربوط به این پرونده و دو تن از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر را به وکلای آنان ابلاغ کرد. بر اساس این حکم اسماعیل بخشی و محمد خنیفر از کارگران نیشکر هفت تپه و سپیده قلیان، امیرحسین محمدی فرد، ساناز اللهیاری، عسل محمدی و امیر امیرقلی از حامیان این پرونده هر کدام به ٥ سال حبس محکوم شدند.
    در حکم صادره برای اسماعیل بخشی و دیگر بازداشت شدگان نیشکر هفت تپه اتهام آنان “عضویت در گروه های ضد نظام، تبلیغ ، نشر اکاذیب و اجتماع و تبانی علیه نظام بوده است. بعلاوه به اسماعیل بخشی اتهام ” توهین به رهبری” نیز ابلاغ شده است.
    همچنین در روز ٢١ آذر علی نجاتی از اعضای سندیکای نیشکر هفت تپه به اتهام “اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت ملی ازطریق فعالیت تبلیغی علیه نظام” از سوی شعبه بیست و هشتم دادگاه انقلاب تهران به پنج سال حبس محکوم گردید.
  • روز ٢٣ آذر مرضیه امیری و عاطفه رنگریز از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر با اتهام “اجتماع و تبانی علیه نظام” از سوی دادگاه تجدید نظر هر کدام به ٥ سال حبس محکوم شدند. قبل از آن در سیزدهم آذر ماه ندا ناجی یکی دیگر از بازداشت شدگان روز جهانی کارگران که از یازده اردیبهشت تا کنون در بازداشت بسر میبرد به اتهام “توهین به ماموران دولتی ماده ۶۰۹ به ۶ ماه حبس و به اتهام اجتماع و تبانی به ۵ سال حبس محکوم گردیده است.
    -پروین محمدی نایب رئییس اتحادیه آزاد کارگران ایران و هاله صفرزاده و علیرضا ثقفی دو تن از اعضای کانون مدافعان حقوق کارگر از بازداشت شدگان آستانه روز جهانی کارگر هستند که در ششم اردیبهشت بازداشت شده و بعد با قید وثیقه آزاد شده بود. آنها هر کدام به یکسال حبس محکوم شده اند. روز ١٦ آذر پروین محمدی برای اجرای حکم زندان یکساله احضار شده بود، دستگیر و روانه زندان کچویی کرج شد.
  • روز ۴ آذرماه خالد حسینی از فعالین کارگری در سنندج توسط ماموران امنیتی بازداشت شد. قرار بود در ششم آذر با قید وثیقه ٣٠ میلیون تومانی آزاد شود، اما او همچنان در بازداشت بسر میبرد. خالد حسینی باید فورا آزاد شود.
  • روز ششم آذر بختیار رحیمی کارگر اداره برق (سیم بان) توسط نیروهای امنیتی در محل کار خود اداره برق مریوان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است خانواده وی از او خبر ندارند.
  • روز ٢٠ آذر جلیل محمدی یکی از فعالین کارگری در شهر سنندج در میان استقبال دوستان و خانواده اش آزاد شد. او در روز ١٢ آذر بازداشت شده بود.
    احکام امنیتی صادره برای اسماعیل بخشی، علی نجاتی، محمد خنیفر و حامیان نیشکر هفت تپه و برای تمامی دستگیر شدگان اول ماه مه و برای تمامی زندانیان سیاسی باید فورا لغو شوند.
    پرونده های امنیتی تشکیل شده برای فعالین کارگری، معلمان و تمامی زندانیان سیاسی باید لغو شود.
    کمپین برای آزادی کارگران زندانی
    ٢٣ آذر 98
    Shahla.daneshfar2@gmail.com
    http://free-them-now.com/

اینرا هم بخوانید

به کنگره حزب کمونیست کارگری بیایید! کنگره سیزدهم حزب کمونيست کارگرى در ژوئن ۲۰۲۴ برگزار مي‌شود، کنگره علنى است و ورود براى عموم آزاد است!

سیزدهمین کنگره حزب کمونيست کارگرى ایران در ماه ژوئن در یکی از شهرهای اروپا برگزار …