به جنایت سپاه پاسداران در سوسنگرد باید اعتراض کرد

از ساعت یک و نیم بامداد روز ۱۴فروردین مردم روستاهای اطراف دشت آزادگان و سوسنگرد در خوزستان در اعتراض به سپاه پاسداران، که قصد باز کردن سیل بندها را داشت دست به اسلحه بردند و با مزدوران سپاه درگیر شدند. در این درگیری حداقل 5 نفر از مردم مجروح شدند. حال یکی از مجروحین به اسم عبود ربیعی که از ناحیه شکم زخمی شده وخیم گزارش شده است.  

سپاه پاسداران در این منطقه اقدام به باز کردن سیل بندهایی کرد که مردم برای حفاظت از مزارعشان در برابر سیل درست کرده بودند. اما علیرغم مقاومت مردم، سپاه سیل بندها را باز کرد و سیل به مزارع مردم سرازیر شد.

چند روز قبل مزدوران حکومت در شهر آق قلا در استان گلستان نیز برای مقابله با مردم معترضی که علیه بی توجهی حکومت دست به تجمع زده بودند، از گاز اشک آور استفاده کردند.

در همه نقاط سیل زده مردم از حکومت و بی توجهی به جان و زندگی شان خشمگین هستند و علیه مقامات حکومت از جمله محسن رضایی که برای ریاکاری به این مناطق رفته اند، شعار داده و آنها را فراری داده اند. حکومتی که صدها میلیارد دلار صرف کنترل حجاب و سرکوب مردم و یا صرف موسسات و نهادهای مذهبی و سرکوب و یا سازمان های اسلامی در منطقه میکند، در هیچ شهر سیل زده ای کمک قابل توجهی نکرده است و هرجا توانسته با ایجاد فضای امنیتی مانع کمک رسانی مستقیم مردم به سیل زدگان شده است.

حزب کمونیست کارگری از مردم در سراسر کشور میخواهد وحشیگری حکومت اسلامی را شدیدا محکوم کنند. حزب مردم در سراسر کشور، کارگران و معلمان،‌ دانشجویان و نهادهای مختلف مردمی را فرامیخواند که ضمن اعتراض به حکومت بدلیل بی توجهی به سیل زدگان، جمع آوری کمک به سیل زدگان را گسترش دهند و با ایجاد شوراهای سازماندهی اعتراض در شهرهای مختلف همبستگی میان خود و مردم سیل زده را تحکیم کنند. مردم در مناطق سیل زده نیز ضروری است شوراهای خود را تشکیل دهند تا به شیوه ای سازمان یافته و موثر خود را برای مقابله با مشکلات آماده کنند، مدام خبررسانی کنند و کمک ها را به شیوه عادلانه ای میان سیل زدگان توزیع کنند.

 

سرنگون باد حکومت مفتخوران و جنایتکاران اسلامی

پیش به سوی ایجاد شوراهای سازماندهی اعتراض در سراسر کشور

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۴ فروردین ۱۳۹۸، ۳ آوریل ۲۰۱۹

 

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل