همه دستگیرشدگان اعتراضات و کلیه زندانیان سیاسی باید آزاد شوند!

در اعتراضات مردم خوزستان و برخی دیگر از شهرها صدها نفر دستگیر شده اند. جنبش وسیع همبستگی که در سراسر کشور توسط بخش های مختلف مردم شکل گرفته است، میتواند و باید قدم بلندتری به جلو بردارد و همه جا فریاد آزادی فوری و بی قید و شرط کلیه دستگیر شدگان در خوزستان و سایر شهرها را بلند کند. باید جبهه جدیدی از مبارزه برای آزادی دستگیر شدگان و زندانیان سیاسی را در همه شهرهای خوزستان و در سراسر کشور سازمان بدهیم و از همه طرف حکومت را تحت فشار قرار دهیم.

جمهوری اسلامی از هر سو مورد خشم و اعتراض مردم قرار گرفته است. مبارزات مردم وارد فاز تازه ای شده است. ترس مردم ریخته است و این مقامات حکومتند که بشدت از خیزش عظیمی که در راه است به وحشت افتاده اند. همبستگی وسیع و توده ای و باشکوهی که با تظاهرات های همبستگی با خوزستان، در شهرهای دیگر و با بیانیه ها و طومارها و پیام های چهره های شناخته شده شکل گرفته است، اکنون باید با تمام قوا خواست آزادی فوری و بی قید و شرط کلیه دستگیر شدگان و زندانیان سیاسی را در اجتماعات و بیانیه ها و طومارها با صدای بلند اعلام کند. در کلیه شهرهایی که مردم را دستگیر کرده اند باید خانواده ها را همراهی کرد و در مقابل مراکز حکومتی دست به تجمع زد. باید اعلام کرد که فرزندان ما مجرم نیستند این مقاماتند که به دلیل شلیک به مردم معترض و بدلیل محرومیت های همه جانبه ای که به مردم تحمیل کرده اند و بدلیل دزدی ها و فسادی که در آن غرق شده اند باید محاکمه شوند. باید اعلام کرد که بدون هیچ قید و شرطی و بدون هیچ وثیقه ای عزیزانمان باید آزاد شوند.

نفس اینکه جنایتکارانی مانند اژه ای از عفو! شماری از معترضین آبان ۹۸ حرف میزنند و وعده آزادی تعدادی از دستگیرشدگان خوزستان را میدهند به حد کافی گویای ترس و وحشت حکومت است. گویای این است که زمینه برای عقب راندن حکومت و آزاد کردن فوری عزیزانمان فرارسیده است. پرچم آزادی فوری و بی قید و شرط کلیه دستگیرشدگان و زندانیان سیاسی را اکنون باید همه جا برافراشت. این یک رکن مهم گسترش و تعمیق همبستگی و تحمیل این خواست مهم به حکومت است.

حزب کمونیست کارگری همه شما مردم بپاخاسته را فرا می خواند که در اعتراضات خود که به نشانه همبستگی با مردم خوزستان و برای خواست های خود برپا می کنید خواست آزادی بدون قید و شرط دستگیرشدگان در خوزستان و سایر شهرها و خواست آزادی زندانیان سیاسی را با صدای هر چه بلندتر مطرح کنید. همبستگی سراسری و رو به افزایش خود را به پشتوانه محکمی برای آزادی کلیه دستگیر شدگان تبدیل کنید. با خانواده های دستگیرشدگان همراهی نمائید و آنها را در مبارزه برای آزادی معترضین به هر شکل ممکن یاری رسانید.

زمان تعرض به همه مظاهر سرکوب جمهوری اسلامی فرارسیده است. روز حمله به زندانها و گشودن درب زندانها و آزادی کلیه زندانیان سیاسی نزدیک تر می شود. فریاد آزادی زندانیان سیاسی و آزادی بی قید و شرط دستگیرشدگان اعتراضات در خوزستان و سایر شهرها را در همه جا طنین انداز کنیم و به استقبال روزهای پیروزی بر رژیم اسلامی سرمایه داران برویم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۶ مرداد ۱۴۰۰- ۲۸ ژوئیه ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

فراخوان‌های تجمع در اعتراض به حکم اعدام توماج در روزهای آینده

فراخوان‌های تجمع در اعتراض به حکم اعدام توماج در روزهای آینده -کبک  ( کانادا) جمعه …