مجازاتهای سنگین علیه دستگیر شدگان اول مه را محکوم میکنیم

 بنابر رای صادره شعبه ۲۸ دادگاه حکومتی به ریاست قاضی منفور مقیسه،‎ عاطفه رنگریز از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر به ۱۱ سال  و شش ماه حبس و ۷٤  ضربه شلاق محکوم شده است. همچنین پروین محمدی نایب رئییس اتحادیه آزاد کارگران ایران و هاله صفرزاده و علیرضا ثقفی دو تن از اعضای کانون مدافعان حقوق کارگر که در آستانه روز جهانی کارگری در ششم اردیبهشت بازداشت شده بودند، هر یک به یکسال حبس محکوم شدند.

حزب کمونیست کارگری احکام وحشیانه زندان و شلاق برای کارگران و فعالین اجتماعی را شدیدا محکوم کرده و بر لغو فوری آنها تاکید میکند. جمهوری اسلامی با احکام سنگین زندان و شلاق علیه فعالین اجتماعی تلاش دارد فضای پوینده و رشد یابنده سرنگونی طلبی را عقب براند اما این تقلا را نیز به شکست خواهیم کشاند. قبلا نیز چهار نفر دیگر از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر محاکمه شده و بر اساس اتهامات امنیتی وارده بر آنان مرضیه امیری  به ۱۰ سال و نیم زندان و تحمل بیش از ۱۰۰ ضربه شلاق، محکوم شده است. رسول طالب مقدم از رانندگان شرکت واحد به اتهام‌ فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۷۴ضربه شلاق، ۲سال حبس و ۲سال تبعید به منطقه فرایز خراسان جنوبی محکوم شده است. حسن سعیدی عضو سندیکای واحد به پنج سال حبس محکوم شده است.  و فرهاد شیخی عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران   به ۴ ماه حبس و ۵ ضربه شلاق محکوم شده است.

هم اکنون کارزاری برای آزادی فوری بازداشت شدگان اول ماه مه با تاکید بر اینکه برگزاری اول مه حق مسلم کارگران و کل جامعه است در جریان است. در کنار آن کارزار علیه امنیتی کردن مبارزات در جریان است که خواست فوری آن لغو تمامی احکام امنیتی صادر شده برای فعالین کارگری، معلمان معترض و فعالین اجتماعی است. حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت قاطع از این کارزارهای مبارزاتی بر آزادی بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی تاکید میکند.  برگزاری مراسم اول مه حق بی چون و چرای کارگران و همه مردم است. این حق را با قدرت اتحاد و مبارزه وسیع کارگران و مردم تحمیل خواهیم کرد.

پیش به سوی اعتصابات سراسری !

نابود حکومت اسلامی سرمایه داران!

حزب کمونیست کارگری ایران

۱٠   شهریور ۱۳۹۸، ۱ سپتامبر۲۰۱۹        

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل