نامه به stefan löfven نخست وزیر سوئد: اعتراض به رفتار خشن پلیس سوئد در مقابل معترضان به حضور ظریف


۲۳ اوت ۲۰۱۹ 
به stefan löfven نخست وزیر سوئد 
رونوشت: پارلمان سوئد 
رسانه ها، سازمانهای کارگری و نهادهای مدافع حقوق انسان

موضوع:‌ اعتراض به رفتار خشن پلیس سوئد در مقابل معترضان به حضور ظریف

روزهای ٢٠ و ٢١ اوت، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، مهمان شما بود. در مقابل حضور یکی از مقامات حکومتی که در پرونده اش قتل دهها هزار نفر و نقض سیستماتیک و وحشیانه حقوق انسانی ثبت شده، صدها نفر از ایرانیانی که از دست این حکومت فرار کرده و در کشور سوئد زندگی میکنند، در مقابل پارلمان و در مقابل ساختمان مرکز بین المللی پژوهش صلح دست به اعتراض زدند. آنها فریاد میزدند روابط دیپلماتیک خود با جنایتکاران اسلامی حاکم بر ایران را قطع کنید و چرا دست دوستی به جانیان میدهید. در محل تظاهراتها، مردم حاضر و هم توریست ها به این حرکت پیوسته و فریاد میزدند نه به حکومت اسلامی، و همزمان فیلم ها و گزارشات زیادی به دنیا مخابره شد که همگان دیدند، پلیس سوئد با اسب و سگ و باتوم به مردم معترض حمله کرده و تعدادی را با خشونت دستگیر میکند. خوشبختانه در ابعاد بسیار وسیعی و در رسانه های سوئد و بسیاری دیگر از کشورها رفتار خشن پلیس سوئد منعکس شده و مورد انتقاد و اعتراض قرار گرفته است و من در اینجا میخواهم بعنوان یکی از سازمان دهندگان تظاهرات رسما رفتار پلیس را شدیدا محکوم کنم و به دولت سوئد بخاطر مماشات با جمهوری اسلامی اعتراض کنم.

شما سابقه ۴۰ سال حکومت اسلامی را بخوبی میدانید. حتی از اقدامات جاسوسی و تروریستی حکومت و سفارتش در سوئد نیز بخوبی خبر دارید. شما چشمتان را به چهل سال جنایت، چهل سال آپارتاید جنسی همه جانبه ای که با سرکوب و سنگسار واعدام و زندان و شکنجه و اسیدپاشی به صورت زنان تحمیل کرده است و پاسخ هر مخالفی را با اعدام و قتل و شکنجه داده است، بسته اید. شما ادعای حقوق بشر میکنید اما حقوق بشر شما شامل زنانی که با رشادت در مقابل تحمیل حجاب و آپارتاید ایستاده اند و اکنون در زندان هستند نمیشود. شامل رهبران کارگری که در مقابل مشتی آیت الله و مقامات فاسد و دزد و میلیاردر اعتراض کرده و در زندان به سر میبرند نمیشود. شامل دانشجویان و نویسندگان و فعالین محیط زیست که بدلیل اعتراض بحقشان در زندان هستند و یا شامل معتقدین به مذاهب دیگر که بدلیل اعتقادشان از هر حقی محروم شده اند، نمیشود. حقوق بشر شما شامل حتی شهروندان سوئدی ایرانی یا سایر شهروندان اروپایی که بعنوان گروگان در زندان های جمهوری اسلامی به سر میبرند نمیشود. محمد جواد ظریف در مورد حکم اعدام یک شهروند سوئدی- ایرانی در مقابل رسانه ها با وقاحت میگوید بدلایل حقوق بشری اجرای حکم اعدام را به تاخیر می اندازیم و شرم آور است که شما حتی در این مورد لام تا کام حرفی نمیزنید و حاضر نیستید جمهوری اسلامی را رسما و علنا محکوم کنید.

شما اسب و سگ و باتوم و پلیس را علیه کسانی به خیابان آوردید که هرکدام آنها یا خود سالها در زندان شکنجه شده اند و یا هر کدام اعضایی از خانواده یا دوستان و همکاران و همکلاسی هایشان پس از شکنجه و یا تجاوز در زندان اعدام شده اند. آیا رفتار شما و سیاست مماشات جویانه شما با چنین حکومتی شرم آور نیست؟ میتوانید سرتان را بلند کنید و از سیاست خود دفاع کنید؟

خودتان را کنار حکومتی که مورد نفرت عمیق مردم ایران و جهان است قرار ندهید. مقامات این حکومت را به این کشور راه ندهید. در سیاست خود تجدید نظر کنید. اگر حاضر نیستید کنار مردم ایران، که برای سرنگونی این حکومت عزم راسخ دارند، قرار بگیرید لااقل مقابل آنها قرار نگیرید. جمهوری اسلامی باید در سراسر جهان بایکوت سیاسی شود همان کاری که دنیا با حکومت نژادپرست آفریقای جنوبی کرد. این حکومت منتخب مردم ایران نیست حکومت مشتی دزد و قاتل و فاسد است. خودتان را بیش از این آلوده نکنید.

هرمز رها 
از طرف تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران در سوئد 
wpis.sweden@gmail.com

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل