تجمعات اعتراضی بازنشستگان، خانواده‌های بازداشت شدگان و معلمان حق التدریسی در اهواز

روز ٢٠ خرداد بازنشستگان در اعتراض به وضع نابسامان معیشتی و بساط چپاول حاکم مقابل صندوق بازنشستگان کشوری تجمع کردند. بازنشستگان شعار میدادند: “معیشت، منزلت، حق مسلم ماست”. بازنشستگان به گرانی و فقر و دریافتی های زیر خط فقر اعتراض دارند و بارها تجمع کرده و خواستهایشان را فریاد زده اند. افزایش حقوق به بالای خط فقر ٧ میلیونی، درمان رایگان، پایان به اختلاسها، تحصیل رایگان، پایان دادن به اختلاسها، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آزادی معلمان زندانی، کارگران زندانی و همه زندانیان سیاسی همواره در راس خواستهای آنها قرار داشته است. تجمع بعدی بازنشستگان در 28 خرداد ماه ساعت ده صبح مقابل مجلس اسلامی خواهد بود. بازنشستگان نقش برجسته ای در جلو آوردن شعارهای پیشرو و رادیکال علیه فقر، تبعیض ، نابرابری و بساط دزدسالار سرمایه داری حاکم داشته اند. اکنون با چنین خواستها و اعتراضاتی خود را برای تجمع ٢٨ خرداد آماده میکنند. گروههای مختلف بازنشستگان به تجمع در روز ٢٨ خرداد در مقابل مجلس اسلامی فراخوان داده اند. مبارزات بازنشستگان شایسته وسیعترین حمایت هاست.

 

– روز ۱۸ خردادماه در چهلمين روز بازداشت كيوان صميمى، ندا ناجى، مرضيه اميرى و عاطفه رنگریز، خانواده‌ها و شماری از دوستان این فعالین در مقابل زندان اوین تجمع اعتراضی برگزار کرده و خواهان آزادی آنها شدند. اول ماه مه امسال ده ها نفر از فعالین کارگری و اجتماعی در مقابل مجلس اسلامی دستگیر شدند. در اعتراض به این دستگیری ها کارزاری به راه افتاده که جریان دارد. کارزرای که یک گفتمان آن # نه به وثیقه است. زیر فشار این کاررار تعدادی بطور موقت و با قرار وثیقه آزاد شده اند. اما ٤ نفر دیگر به اسامی کیوان صمیمی، مرضیه امیری، ندا ناجی و عاطفه رنگریز همچنان در بازداشت بسر میبرند. بعلاوه بعد از روز جهانی کارگر ناهید شقاقی از فعالین ندای زنان ایران و دفاع از حقوق کودک نیز بازداشت شد و همچنان در زندان است. دستگیر شدگان روز جهانی کارگر، ناهید شقاقی، کارگران زندانی، معلمان دربند و همه زندانیان سیاسی باید فورا آزاد شوند. تمامی احکام امنیتی صادر شده برای آنان باید لغو شود. به امنیتی کردن مبارزات باید خاتمه داده شود.

 

– روز ١٨ خرداد شمار زیادی از مربیان دبستانی در استان خوزستان با تجمع در جلوی درب استانداری خوزستان خواستار استخدام خود در آموزش و پرورش شدند. معلمان حق التدریسی با حقوقی حتی کمتر از حداقل دستمزد و بسیاری از آنها بصورت پیمانی به کار اشتغال دارند. معلمان حق التدریسی خواستار استخدام رسمی خود در آموزش و پرورش هستند.

پیش بسوی اعتصابات سراسری کارگری

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٠ خرداد ٩٨، ١٠ ژوئن ٢٠١٩

Bereich mit Anhängen

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل