هزاران پناهنده در بوسنی نیازمند کمک فوری

دولت بوسنی به مقامات محلی در بیهاچ در شمال غرب این کشور دستور داده است تا مرکز پذیرش مهاجران بیرا را که سه ماه پیش در پی مخالفتهای محلی تعطیل شده بود ، بازگشایی کنند.

صدها مهاجر بی‌جا که در هوای سرد در بیرون می‌خوابند ‌نیاز به محلی برای اسکان دارند. این مهاجران از زمان بیرون آمدن آژانسهای امدادی از اردوگاه دیگری به نام لیپا ، جایی که مقامات از اتصال آب و برق آن خودداری کرده بودند ، در فضای باز به سر برده‌اند.

بعضی از آنها شب را در اتوبوس هایی گذراندند که قرار بوده آنها را به اردوگاههای دیگری ببرد.

سازمان بین المللی مهاجرت سازمان ملل (IOM) ،خیریه “کودکان را نجات دهید” و دیگر گروههای امدادی در بیانیه‌ای گفته‌اند: “به دنبال بن بست در روند تصمیم‌گیری در سطوح مختلف میان مقامات و اعتراضات مردم محلی، اتوبوسها هرگز از اردوگاه خارج نشدند.”در این بیانیه همچنین آمده است: “اردوگاه اضطراری لیپا ، در نزدیکی شهر بیهاچ ، فاقد ابتدایی ترین شرایط برای میزبانی از مردم در زمستان است.”

مردم محلی از سرقت و تعرض توسط مهاجران شکایت کرده‌اند.

اتحادیه اروپا و آژانسهای امدادرسانی گفته‌اند مهاجرانی که در میان جدال مقامات مرکزی و محلی بوسنی گیر افتاده‌اند، قاقد نیازهای اساسی اولیه هستند. آنها در مورد بروز بحران انسانی در صورت ادامه این وضعیت هشدار داده‌اند ،

بوسنی به گذرگاه هزاران نفری تبدیل شده که می‌خواهند به اتحادیه اروپا برسند.

بسیاری از آنها به دلیل بسته شدن مرزها به دلیل شیوع ویروس کرونا گیر افتاده‌اند.

در سالهای اخیر هزاران نفر ، از جمله پناهجویانی از افغانستان و سوریه ، به امید پناهندگی در اتحادیه اروپا با عبور از کرواسی وارد بوسنی شده‌اند. با این حال بسیاری مجبور شده‌اند، در بوسنی بمانند.به گزارش رویترز، اتحادیه اروپا به مقامات بوسنی ۶۰ میلیون یورو (۵۴ میلیون پوند ؛ ۷۴ میلیون دلار) برای مقابله با این بحران پرداخت کرده و وعده داده است که ۲۵ میلیون یورو دیگر هم بپردازد ، اما موانع اداریی همچنان باقی است.بی بی سی

اینرا هم بخوانید

ماجرای قرارداد داخلی ١٣میلیارد دلاری در بزرگ‌ترین میدان نفتی مشترک

 اکونگار، دولت ادعا کرده است قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور را با مجموعه‌های داخلی …