یمن،بمباران صنعا توسط جنگنده‌های ائتلاف عربستان

جنگنده‌های ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی روز پنج‌شنبه ۱۱ دی‌ماه به تلافی حملات شورشیان حوثی به بندر عدن در جنوب یمن، مواضع حوثی‌ها در صنعا را هدف قرار دادند.

ائتلاف نظامی در جریان حملات هوایی خود فرودگاه صنعا و بسیاری از اماکن دیگر در اطراف این شهر را بمباران کرد به طوری که ساکنان پایتخت یمن می‌گویند برای ساعت‌ها صدای انفجار و پرواز جنگنده‌ها بر فراز شهر شنیده می‌شد.

شبکه تلویزیونی «المسیره که حوثی‌ها اداره آن را بر عهده دارند، گزارش داد که هواپیماهای جنگی ائتلاف دست‌کم ۱۵ مکان را در مناطق مختلف شهر هدف قرار داده‌اند. هنوز آمار تلفات احتمالی این حملات منتشر نشده است.

حملات هوایی نیروهای ائتلاف طی ۶ سال جنگ با شورشیان حوثی هزاران کشته بر جای گذاشته است که بسیاری از آنان غیرنظامی بوده‌اند.

حوثی‌ها روز چهارشنبه فرودگاه عدن را به محض ورود شماری از اعضای کابینه عبدربه منصور هادی مورد حمله قرار دادند که دست‌کم ۲۵ کشته بر جای گذاشت. آن‌ها سپس کاخ ریاست جمهوری یمن را هدف قرار دادند.

دولت عبدربه منصور هادی را که عربستان سعودی از آن حمایت می‌کند، سازمان ملل به رسمیت می‌شناسد. این دولت اکنون در بندر عدن مستقر است.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

۷۰ درصد تخت‌های بیمارستانی در کشور فرسوده است

شرق:طبق آمار‌های رسمی ۷۰ درصد تخت‌های بیمارستانی در ایران فرسوده هستند.«اگر این روند ادامه پیدا …