هفت تپه: باید کارگران فصلی و غیر نیشکری به سر کار بازگردند!

روز ۲۷ مهر بیست و سومین روز اعتراضات کارگران هفت تپه با حضور کارگران فصلی و غیرنیشکری برگزار شد و کارگران فصلی با بدست گرفتن بنری که در آن بر خواست تعیین تکلیف شغلی و دائمی شدن قراردادهایشان تاکید شده بود در محوطه شرکت راهپیمایی کردند و با سر دادن شعار دیگر همکاران خود را به حمایت از خواستها و مبارزاتشان فراخواندند.

روز گذشته نیز نظیر همین تجمع از سوی این کارگران برگزار شد و آنها بعد از جمع شدن و راهپیمایی در محوطه شرکت مقابل دفتر مدیریت تجمع کردند. در این تجمع نفراتی از کارگران فصلی و قصلی های غیر نیشکری و تعدادی زیادی از کارگران دفع آفات شرکت داشتند و کارگران به روی سنگر رفته و از خواستها و مطالباتشان سخن گفتند .

بنا بر خبرها در تجمع روز گذشته ۴ نفر از کارگران به نمایندگی از فصلی ها (دو همکار فصلی و دو نفر نماینده کل کارگران هفت تپه یعنی آقایان مسلم چشمه خاور و یوسف بهمنی) به جلسه با مدیریت جدید یعنی فتحی مکوندی رفتند و در این جلسه معلوم شد که مدیریت هیچ برنامه ای برای روشن شدن وضعیت استخدامی کارگران فصلی ندارد و تنها سخن مکوندی دادن سهمیه شکر به کارگران به مناسبت “میلاد پیامبر” بوده است. کارگران نیز اعلام کردند که اینجا هفت تپه است و با سهمیه شکر نمیشود کارگر را خرید. کارگران با ذکر اینکه “هفت طرح” میخواهد آنها را با وعده ساکت کند تا تجمعات تمام شود و بعد هم بگوید اضافه نیرو دارند و توان تمدید قرارداد ندارند، موضوع را پایان دهد، تاکید کردند که باید خودشان وارد عمل شوند. به این ترتیب قرار تجمع برای روز بعد را گذاشتند.

کارگران نیشکر هفت تپه میگویند که برخلاف اظهارات ناصری مدیر طرح توسعه نیشکر و ادعاهای مقامات حکومتی، بخش مهمی از مشکلات کارگران هفت تپه سر جای خود باقی است و یکی از مهم ترین آنها بازگشت به کار کارگران اخراجی و نیز تبدیل وضعیت کارگران فصلی شرکت است. این کارگران همچنین سه ماه مزد طلب دارند. شفافیت یافتن وضع مالکیت شرکت در صدر مطالبات کارگران نیشکر هفت تپه قرار دارد و در عین بازگشت به کار کارگران فصلی و دیگر کارگران اخراجی مطالبه گر از جمله مطالبات فوری آنهاست و اعلام کرده اند که تا وقتی وضعیت شغلی کارگران فصلی روشن نشود و به دیگر مطالباتشان پاسخ داده نشود به اعتراض ادامه خواهند داد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۷مهر ۱۴۰۰ ، ۱۹اکتبر ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

فراخوان معلمان به تجمع در ۱۳ اردیبهشت در تهران مقابل سازمان برنامه و بودجه در شهرستانها مقابل مقابل اداره آموزش و پرورش

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران برای روز پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت به تجمع در …