هەژار علی پور “صدیق کمانگر منم” یاد مبارزِ کمونیست و انقلابی، صدیق کمانگر گرامی باد!

صدیق کمانگر ۱۳ شهریور ۶۸ توسط یکی از مزدوران جمهوری اسلامی به اسم عبدالله بادبدست یا ( توفیق گرژالی) تروریستی مزدور اهل سردشت در عراق ترور شد. صدیق کمانگر بهمراه صدها و هزاران کمونیست انقلابی در کنار دیگر رهبران جنبش کمونیستی علیه دو دیکتاتوری سلطنتِ شاهنشاهی و جمهوری اسلامی برای آرمان رهایی و آزادی انسان مبارزه کرد.

کردستان سنگر مقاومت و مبارزه و فداکاری این نسل از کمونیستها علیه دیکتاتوریت در دو دوره حکومتهای جنایتکار سرمایه‌داری اسلامی و پهلوی بوده است. خیزش و انقلاب سراسری مردم کردستان قبل از جمهوری اسلامی علیه دیکتاتوری پهلوی بود که همیشه میخواستند کردستان را از صحنه سیاسی حذف کنند. اما کردستان به کابوسی در دیکتاتوری قبلی از حکومتهای مرکزی در ایران تبدیل شده بود. مارکسیسم انقلابی به رهبری کموناردهای سراسر ایران از جمله در کردستان دستاوردها و پیشرویهایی زیادی در صحنه سیاسی در ایران بهمراه داشته است. صدها کادر و ‌رهبرانی کارایزماتیک این جنبش با خود داشته که جانشان را در راه رهایی انسان بخت کردند: صدیق کمانگر، دکتر جعفر شفیعی، فواد مصطفی سلطانی، منصور حکمت، غلام کشاورز ، بیژن جزنی و دهها کمونیست و مارکسیست انقلابی دیگر در شهرهای کردستان و سراسر ایران!

صدیق کمانگر نماینده انقلاب رادیکال و سرنگونی طلبی در کردستان و ایران است، او و هزاران کمونیست انقلابی بخاطر مبارزه برای آزادی و برابری و رهایی انسان جانشان را کف دست گذاشتند برای سوسیالیسم و آرمان‌های انسانی و سوسیالیستی و طبقه کارگر در ایران، همواره یادشان را گرامی میداریم و راهشان را در راه سوسیالیسم ادامه خواهیم داد و زمانی فرامیرسد که اسامی بسیاری از میادین و خیابان‌ها نه تنها در کردستان بلکه در سراسر ایران به یاد فداکاریها و مبارزات این رفقای کمونیست و انقلابی نامگذاری خواهند شد.
این نسل از کمونیستها بودند که عزم ما را برای مقاومت علیه دنیای پر از لجن سرمایه جزم و مبارزه را در وجود تک تک ما زنده نگه داشتەاند.
یاد رفیق صدیق کمانگر گرامی.
یاد کلیه جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم گرامی باد!!

هەژار علی پور- ١٤ شهریور ١٤٠٠- ٥ سپتامبر ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …