واکسیناسیون فوری و رایگان حق مسلم مردم است!

جمهوری اسلامی در طول بیش از یک سال گذشته که از شیوع  کرونا می گذرد با اتخاذ سیاستها و تصمیمات ضد انسانی این بیماری را تبدیل به یک فاجعه و بحران بزرگ اجتماعی کرده است.حکومت با بی تفاوتی ولاقیدی تمام از کنار آن گذشت و بدین ترتیب خود عامل گسترش و شیوع خارج از کنترل کرونا شد.

اکنون بعد از گذشت بیش از یک سال و در حالیکه کرونا هر روز صدها قربانی گرفته هزاران نفر را روانه بیمارستانها می کند، حکومت گفته در نظر دارد با واکسن “تولید داخل” به مقابله با کرونا  پرداخته وهمزمان نیز با وقاحت و بی شرمی تمام اعلام کرده که واکسن کرونا پولی خواهد بود! اعلام خبر پولی بودن واکسن کرونا؛ یک وجه دیگر ازادامه همه آن سیاستهای ضد مردمی حکومت می باشد. پولی کردن واکسن کرونا  یک جنایت و بازی با جان مردم در کنار کسب درآمدهای افسانه ای از قبل آن برای حکومت بوده و بشدت محکوم می باشد. اما ماجرای تولید واکسن داخلی چیست؟ابتدا تازه ترین اخبار کرونا.

*در تازه ترین اخبار پیرامون آمار مرگ و میر ناشی از کرونا،روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت حکومت روز پنجشنبه ۲ام اردیبهشت اعلام کرده در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵۳ بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۶۸ هزار و ۳۶۶ نفر رسید.همچنین ۲۴ هزار و ۹۲ بیمار جدید مبتلا در کشور شناسایی شد که ۳۴۳۸ نفر از آنان بستری شدند.

*تنها در تهران که به ادعای حکومت نزدیک به ١٠٠ بیمارستان دارد همه تخت های ای یو سی ها پر شده و جایی برای بستری شدن بیماران جدید وجود ندارد. این وضعیت پایتخت کشور است حساب کنید وضعیت در سایر استانها که از امکانات به مراتب کمتری برخوردار می باشند؛ از چه قرار است. برخی اخبار و اظهار نظرهای حکومتی در باره تولید واکسن حکومتی و موضوع واکسیسناسیون:

*حسین وطن پورنماینده وزیر بهداشت و مدیراجرایی پروژه واکسن داخلی کرونا در کشور گفته است:” واکسیناسیون عمومی با واکسن داخلی «کووایران برکت» از خرداد آغاز می‌شود .” ظرفیت تولید واکسن ایرانی کرونا از خرداد ماه امسال به حدود سه میلیون دوز در ماه می رسد و به تدریج این ظرفیت افزایش پیدا می کند تا واکسیناسیون عمومی کشور محقق شود”.

* مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری روز ۳۰ فروردین گفته واکسن «اسوید ۱۹» نیز در اواخر مهرماه به تولید می‌رسد. به گفته او رژیم سه واکسن مشترک دارد که یکی از آنها مشترک کوبا و انستیتو پاستور و دومی واکسن گامالیا مشترک ایران و روسی است.همچنین کارآزمایی بالینی واکسن «کووپارس» به گفته حکومت آغاز شده است.

*کیانوش جهانپورمقام وزارت بهداشت در واکنش به نگرانی های مردم از خطرات احتمالی واکسن های تولیدی حکومت گفته است: “واکسن‌ها به تایید سازمان‌های جهانی نمی‌رسند، مگر آنکه قصد صادرات‌شان وجود داشته باشد که آن موقع به این کار نیاز داریم”.

اما ماجرای تولید واکسن حکومتی چه می باشد؟

انحصار تولید و تحقیق واکسن داخلی در دست ” شرکت های دانش بنیان” وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد برکت خامنه ای، موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، وزارت دفاع و انستیتو پاستور می باشد و این شرکتها مجوز ساخت و آزمایش واکسن حکومتی «کووایران برکت» «کووپارس» را دریافت کرده اند.

طبق گفته خود حکومت میلیاردها تومان پول برای ساخت واکسن به این شرکت ها پرداخت شده است. بر اساس نتایجی که دست اندرکاران ساخت واکسن حکومتی اعلام کرده اند؛ نتیجه تحقیقات حکومتی و تلاش های شان منجر به این شده که یکی دو واکسن با همکاری شرکتهای کوبایی و روسی و حکومت تهیه شده که به ادعای حکومت دوره آزمایش را طی می کنند.

در تازه ترین خبرها پیرامون ساخت واکسن  وزارت بهداشت حکومت این هفته اعلام کرده واکسن «کووایران برکت» به نتیجه رسیده و قرار است ماهانه ٣ میلیون دوز تولید شود. بر همین اساس حکومت موضوع واکسیناسیون عمومی را از خرداد ماه  با این واکسن در دستور قرار داده است.لازم به توضیح است که نتایج آزمایشات و خطرات احتمالی واکسن حکومتی جایی رسما اعلام نشده و سازمان بهداشت جهانی هم در جریان نیست. مردم بدرست نگران هستند.

در کنار این تصمیمات، حکومت دست به اقدام دیگری نیز زده و آن موضوع صدور مجوز برای واردات واکسن توسط بخش خصوصی می باشد. واردکنندگان  بخش خصوصی واکسن هم اکثرا باندها و دار و دسته های حکومتی شریک و سهیم در پروژه های تولید واکسن حکومتی بوده که به اعتراف خودشان به نتایج رضایت بخشی نرسیده و الان وارد این عرصه پر سود شده اند. در کشمکش  باندهای دولتی وسپاه و بیت رهبری موضوع واردات واکسن روسی و چینی تصویب و در حال اجرا می باشد. این ها  قیمت واکسن وارداتی را ٢٠٠ تا ٢۵٠ هزار تومان اعلام کرده  و گفته اند واکسیناسیون پولی خواهد بود. واکسیسناسیون پولی علیه بیماری کرونا سیاست رسمی حکومت شده است. این سیاست بشدت محکوم بوده و به حق مورد نفرت و انزجار مردم می باشد.

 کرونا هر روز قربانی میگیرد و جمهوری اسلامی عملا در طول یک سال گذشته نشان داده که امرش مقابله با کرونا و تامین حداقل های بهداشت و درمان و.. نبوده و نیست. پنهان کاری در شیوع کرونا، اجرای مراسم های مذهبی وباز گذاشتن اماکن مذهبی؛ در کنارعدم تامین امکانات و وسایل بهداشتی و درمانی استاندارد در بیمارستانها و.. از جمله سیاستهای ضد انسانی حکومت طی یکسال گذشته بود که خود عامل اصلی گسترش و شیوع کرونا در کشور و تبدیل این بیماری به یک فاجعه  است. جمهوری اسلامی  با اعلام پولی کردن واکسن کرونا؛ اوج ضد انسانی بودن این نظام وعدم تامین بهداشت وسلامت و درمان رایگان برای مقابله با کرونا را به نمایش گذاشته است.

نه به واکسن پولی؛ واکسیناسیون فوری و رایگان مردم  با واکسن های تائید شده با استاندارد جهانی؛ در کنار تهیه امکانات لازم برای مداوای  بیماران بستری حق مسلم و بی چون و چرای مردم می باشد.

طبیعی است که حکومت آدمکشان اسلامی که کرونا برایش یک “نعمت الهی” شده براحتی تن به این خواستها نداده و نمی دهد. مبارزات سراسری و گسترده  برای تحمیل همه این خواستها به حکومت باید در دستور اعتراضات اقشار مختلف مردم قرار گیرد. تنها زور اعتراض و مقاومت و مبارزه ما مردم است که می تواند حکومت جانیان اسلامی را به عقب رانده و خواستهای مشخص در این مورد، واکسیناسیون فوری و رایگان همه مردم با واکسنهای تائید شده و استاندارد جهانی همراه با تامین همه امکانات دوا و درمان و .. برای بیماران را به حکومت تحمیل نماید.

محمد شکوهی

انترناسیونال 917

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …