وحشت جمهوری اسلامی از دادگاه بین المللی مردمی آبان

علی باقری کنی معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی خواستار توقف دادگاه بین المللی مردمی آبان شده است و تهدید کرده است که بخشی از مذاکرات هسته ای خود را متوقف خواهد کرد. طبق گفته منابع اروپایی علی باقری گفته است که “شما از ما می خواهید درباره برجام با شما مذاکره کنیم اما به جای اینکه حسن نیت نشان دهید به یک عده “تروریست” اجازه داده اید که اینجا دادگاه بگذارند و ما را محاکمه کنند”

جمهوری اسلامی از دادگاه بین المللی مردمی آبان ترس و وحشت دارد چرا که خود می داند چه جنایت فجیعی در آبان ۹۸ مرتکب شده است و می خواهد همه در باره این جنایات سکوت کنند. دادگاه بین المللی مردمی آبان به دادخواهی مردمی رسیدگی می کند که جمهوری اسلامی عزیزانشان را به بی رحمانه ترین شکل در آبان ۹۸ قتل عام کرد. یعنی خانواده هایی که جمهوری اسلامی با تهدید و اذیت و آزار مداوم تلاش داشت که آنها را ساکت کند ولی بهیچوجه ساکت نشدند. دشمنی جمهوری اسلامی با دادگاه بین المللی مردمی آبان از نوع دشمنی با مردمی است که در آبان به خیابان آمدند و جمهوری اسلامی فرمان کشتن آنها را داد. این بهیچوجه ربطی به مذاکرات هسته ای ندارد.

می توان فهمید که خشم و عصبانیت جمهوری اسلامی از کجا ناشی می شود. جمهوری اسلامی در مقابل مردم ایران احساس ضعف می کند. می داند که پایه های حکومتش به لرزه در آمده است و می داند که مردم دست بردار نیستند و مصمم هستند که این رژیم را بیاندازند. وضع این حکومت در سطح بین المللی چنان رسوا است که رسانه ها غربی از رئیس جمهورش یعنی رئیسی بعنوان جلاد یاد می کنند و فضایی بوجود آمده است که این جانی از ترس محاکمه و دستگیری به کشورهای غربی سفر نمی کند.

صدای اعتراض در ایران و جهان علیه جمهوری بلند است و حالا این رژیم با تهدید توقف بخشی از مذاکرات هسته ای از دولتهای غربی می که جلو این دادگاه را بگیرد. گویی اینجا ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی است که یک دولت بتواند جلو یک اقدام سیاسی مردمی مثل دادگاه آبان را بگیرد! مقامات رژیم بعد از آن همه جنایات وقاحت را به حدی رسانده اند که برگزارکنندگان این دادگاه را “تروریست” می نامند. حکومتی که فقط در آبان دو سال قبل ۱۵۰۰ نفر از جمله تعدادی کودک را به قتل رساند، حکومتی که شهروندان غربی را گروگان میگیرد تا پولی از این دولت ها اخاذی کند و امروز دنیا سابقه آدمکشی هر روزه آنها را میداند، مخالفین خود را به تروریست بودن متهم میکند! همه می دانند که این تف سربالاست.

به سران حکومت اسلامی اطمینان میدهیم که دادگاههای بیشتری در راه است. اعتراضات بیشتری در ایران و جهان در انتظار این رژیم است. پرچم بایکوت جهانی جمهوری اسلامی بلند شده است و نیروی بیشتری به دور این پرچم جمع می شود. هیچی تقلایی نخواهد نتوانست اوضاع را به نفع این رژیم نه در داخل و نه در سطح بین المللی تغییر دهد. مردم ایران در سطح بین المللی هر روز بیش از پیش همبستگی افکار عمومی را با خواست های حق طلبانه خود و مبارزه برای سرنگونی جمهوری اسلامی همراه میکنند و دادگاه آبان نیز از جمله تلاش های موثر در این زمینه است. وحشت سران حکومت از همینجا است.

اینرا هم بخوانید

به یاد فرامرز اصلانی– حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۶۸۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …