ورشکستگی و شکست احزاب جنبش ناسیونالیسم قومی اسلامی کرد

اوایل هفته جاری پست استاندار سلیمانیه به شخصی بنام “ھەڤاڵ ئـەبوبەکر” کاندید جنبش گوران یا همان اصلاح طلبان درون حکومت اقلیم واگذار شد. او در سوگند نامه اش بر قرآن و کتاب مقدس که سوگند نامه تمام جنایتکاران تاریخ برای به فلاکت کشانیدن زندگی مردم و احراز پست ها برای حفاظت از سیستم مشتی فاسد و مفتخور است، هنوز بر صندلی صدارتش تکیه نزده بود که دستور حمله به دستفروشان بازار شهر سلیمانیه را صادر کرد.

مردم زحمتکش و شرافتمند کردستان عراق در دوران رژیم بعث صدام حسین چنین صحنه هایی از قلدری و زورگویی که احزاب حاکم بر اقلیم کردستان اعمال کرده اند را لااقل کمتر دیده بودند.

مردم کردستان عراق نسبت به احزاب حاکم بر کردستان عراق توهم ندارند. بارها برای تعیین تکلیف نهایی با ناسیونالیسم قومی و اسلامی کرد به میدان آمده اند.

شکست مفتضحانه احزاب و جنبش ناسیونالیست کرد در ۱۶ اکتبر ۲۰۱۷ ( ماجرای کرکوک ) که شکستی برای تمامی احزاب و جنبش ناسیونالیست، قومی و اسلامی در منطقه بود، کوبیده شدن میخ بر تابوت ورشکستگی سیاسی، بن بست وبی افقی این جریانات بود.

مهره های جنبش گوران ( اصلاح طلبان ) کرد در کردستان عراق که پایی در حکومت و نیم پایی را هم بعنوان “اپوزیسیون” از خود بنمایش میگذارند، بارها به مردم نشان داده اند که معنی “گوران” یا همان اصلاح طلبی چیزی جز تعرض هر چه بیشتر به سطح معیشت زندگی مردم برای بقای ناسیونالیسم قومی اسلامی حاکم بر کردستان عراق نیست.

افق، اهداف و سیاست ورشکسته احزاب قومی ناسیونالیست اپوزیسیون کرد اردوگاه نشین نیز چیزی جز کپی برداری از کارنامه ننگین بیش از دو دهه و نیم احزاب حاکم بر اقلیم کردستان عراق و دیدن چنین خواب و خیال آشفته ای برای مردم کردستان ایران نیست. مردم کردستان ایران با مشاهده سناریوی بیش از دو دهه احزاب ناسیونالیست کرد در کردستان عراق، این خواب و خیال آشفته ناسیونالیسم قومی اردوگاهی را با سنتهای جا افتاده چپ و سوسیالیستی برهم خواهند زد. احزاب حاکم بر کردستان عراق هم باید مطمئن باشند که مردم مبارز و شرافتمند کردستان عراق بساط احزاب عشیره ای، قومی، اسلامی و ناسیونالیست کرد در کردستان عراق را یکبار برای همیشه جارو خواهند کرد.

عبدل گلپریان

۷دسامبر ۲۰۱۷

اینرا هم بخوانید

راه حل سقز علیه تهاجم شیمیایی- عبدل گلپریان

روز یکشنبه ۲۰ فروردین دست‌کم شش مدرسه دخترانه در شهر سقز به‌طور هم‌زمان هدف حملات …