وزارت خارجه آمریکا بر مقابله با تمام تهدیدهای ایران تاکید کرد

رادیو آمریکا:سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت ایالات متحده به مقابله با تمام تهدیدهای ایران، از جمله توسعه برنامه موشکی، پایبند است.

هدر نائرت که عصر سه شنبه ۲۴ مرداد در کنفرانس خبری خود در پاسخ به خبرنگاری که از واکنش دولت آقای ترامپ به تهدیدات ایران پرسیده بود، گفت که دولت ایالات متحده در حال بازنگری و بررسی سیاست های خود در قبال ایران است. با این حال او تاکید کرد که دولت از اقدامات حکومت ایران به ویژه در بی ثبات سازی منطقه کاملا با اطلاع است.

طی روزهای اخیر مقامات ایران، از جمله حسن روحانی رئیس جمهوری و علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی، در واکنش به تحریم‌های جدید ایالات متحده علیه برنامه موشکی و حمایت تروریسم جمهوری اسلامی، از آمادگی برای خروج از برجام در صورت نقض آن توسط آمریکا خبر دادند.

این در حالیست که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه کنفرانس خبری خود تاکید کرد که وضع تحریم‌های جدید از سوی آمریکا نقض برجام نیست.

خانم نائرت گفت که آمریکا در حال گفت و گو با دیگر کشورها در مورد رفتارهای بی ثبات کننده ایران در منطقه است تا نظارت بیشتری بر رفتارهای ایران داشته باشند.

از سوی دیگر، ساعاتی پس از اظهارات رئیس جمهوری ایران که تهدید کرد اگر واشنگتن تحریم‌های جدیدی علیه تهران اعمال کند توافق هسته‌ای را ترک خواهد کرد، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفت ایران نمی‌تواند جهان را به گروگان بگیرد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد همچنین گفت، جمهوری اسلامی ایران «به دلیل پرتاب‌های موشکی، حمایت از تروریسم، نادیده گرفتن حقوق بشر، و نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، باید مسئول شناخته شود.»

رئیس جمهوری ایالات متحده که نارضایتی خود را از برجام پنهان نکرده، گفته است توسعه برنامه موشکی و فعالیت‌های بی ثبات کننده ایران در خاورمیانه در تناقض با برجام است و در گزارش سوم دولت، پایبندی تهران به برجام تایید نخواهد شد.

نیکی هیلی قرار است به زودی برای رایزنی با مقام‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران، به پایتخت اتریش سفر کند.

اینرا هم بخوانید

سازمان ملل غیرنظامیان اسرائیلی را به “تخریب” کمک‌های ارسالی بە غزه متهم کرد

سازمان ملل می‌گوید کە غیرنظامیان اسرائیلی هنگام عبور کمک‌های اردن از کرانه باختری، کە بە …