وزیر ارتباطات جمهوری اسلامی: از ۴۵ میلیون کاربر تلگرام فقط یک میلیون بعد از فیلترینگ از آن خارج شدند!

کاتال تلگرامی سایت خبرآنلاین به نقل ازآذری جهرمی وزیرارتباطات حکومت نوشته است: بعد ازفیلترینگ تلگرام، از 45 میلیون کابر تنها یک میلیون نفر از تلگرام  خارج شدند. وی این مطلب را در  در جلسه با “فراکسیون مستقلین” از باندهای مجلسی حکومت اعلام کرده است.

این روزها  فیلترینگ و بستن پیام رسان تلگرام معضل حکومت شده است. بیش از ده نهاد اطلاعاتی و امنیتی، از جمله متخصصان سپاه که توسط هکرهای دولتی رژیم پوتین آموزش دیده اند، به همراه کارشناسان سایپری روسیه؛ در تقلا برای فیلتر کردن تلگرام می باشند.همکاریهای فناآوری هکرهای دولتی روسیه با سپاه برای پیشبرد فیلترینگ تلگرام به اعتراف باندهای حکومتی هنوز موفق نشده اند میلیونها کاربر ایرانی را ازاستفاده از پیام رسان  تلگرام بازدارند.

در همین حال فیلترینگ تلگرام اولین “اولویت” و امر حکومت شده است. حکومت تلگرام را باعث”ایجاد ناامنی” و سازماندهی اعتراضات علیه حکومت می داند. چندین مصوبه و تبصره توسط دولت، وزارت اطلاعات، باندهای مجلسی، برای تسریع از دسترس خارج کردن تلگرام در حال اجرا می باشد.

از طرف دیگر دعوا باندهای دولتی، مجلس و بیت رهبری و دادستانی حکومت، بر سر اینکه چه نهاد و ارگانی از حکومت مسئول فیلیترینگ می باشد، بالا گرفته است.آیت الله های قم نشین هم در این میان به توصیه خامنه ای استفاده از تلگرام را جرم دانسته و کاربران را تهدید به تعقیب کرده اند. خلاصه کلام تلگرام یک محور دعواهای حکومتی شده است.

اعتراف آذری جهرمی به استفاده بیش از 40 میلیون نفر در ایران از پیام رسان تلگرام، گویای این است که مردم و کاربران توانسته اند با انواع ابزار آلات و برنامه های فیلترشکن، سد سانسور و از مدار خارج کردن کانال تلگرام از دسترس عموم توسط حکومت را، دور بزنند.این هم بیانگر ابتکارات و بخشا یک جنبش عظیم دسترسی آزاد به اطلاعات و اخبار و استفاده از پیام رسانهای جهانی توط مردم می باشد، که حکومت و کل دم و دستگاه، سانسور و فیلترینگ را آچمز کرده است.

این امر نشان می دهد که حکومت نه توانسته است سیاست کثیف فیلترینگ و خارج کردن پیام رسان تلگرام را بر گرده مردم و کاربران تحمیل نماید. متقابلا مردم راههای دور زدن سد سانسور را خوب یاد گرفته اند و به کار خودشان ادامه می دهند. حکومت رسما علیه تلگرام و میلیونها کاربر آن اعلام جرم کرده است. سربازان”گمنام امام زمان”، وزارت اطلاعات، سپاه و دم و دستگاه ارتش سایپری حکومت با همکاری هکرهای روس،همه و همه در اجرای طرح فیلترینگ کانال تلگرام تا همین الانش هم شکست خورده اند. مردم راهها وروش های دور زدن سانسور حکومت را یاد گرفته اند.

در این میان حکومت با ایجاد “پیام رسانان داخلی اش” ،ساخته هکرهای روس و سپاه مورد تمسخر مردم واقع شده است.خود حکومت همین هفته اعلام کرد که فقط یک میلیون نفر از این پیام رسانان حکومتی استفاده می کند. البته این یک میلیون نفر هم خود حکومت و اعوان و انصارش می باشند.

مرد سد فیلترینگ و سانسور حکومت را حداقل در مورد تلگرام شکسته اند. استفاده گسترده مردم از تلگرام، این رسانه را تبدیل به یک رسانه سازمانده و مبارزه مردم  و گروههای مخالف حکومت در داخل کرده است. در دیماه سال 96 در اوج اعتراضات مردم در بیش از 100 شهر با استفاده از این پیام رسان وعده تظاهراتها را گذاشته، اخبار و گزارشات را مستقیما به دنیا مخابره کردند. این امر حکومت را به ترس و وحشت انداخت. در حال وروزی هم که الان حکومت درآن قراردارد، اعتراضات کارگران و اقشار مختلف جامعه بر علیه حکومت ادامه داشته و مدام از طریق تلگرام اطلاع رسانی میشود. پیام رسان تلگرام ابزار سازماندهی و مبارزه مردم بر علیه حکومت می باشد. و حکومت از این موضوع ترس و وحشت دارد. تقلاها و تلاش های حکومت برای فیلیتر کردن تلگرام و سایر مدیای اجتماعی، گسترش سانسور وسرکوب، اعمال محدودیت و از دسترس خارج کردن پیام رسان تلگرام شکست خورده است.و این شکست را مردم و میلیونها کاربر به حکومت تحمیل کرده اند.

محمد شکوهی

۱۸ام اردیبهشت ۱۳۹۷، 8 مه 2018

 

 

 

 

 

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …