ویروس کرونا و علل تبدیل شدن آن به یک اپیدمی جهانی!

سالهاست مردم جهان مجبور به تحمل فشارهای اجتماعی، مالی و اقتصادی ناشی از نظام سرمایه داری و مصائب حاصل شده از سیاستهای سیستمهای سرمایه‌داری هستند. نظام سرمایه به واسطه بسط بهره کشی از کشورهای مختلف به جنگها و کشتارهای متعدد دامن زده و همواره باعث آوارگی انسانهای فراوانی شده است.

نظام سرمایه‌داری بطور مشترک با هر رنگ و نسخه جهانی در صدد سیاستهای سودمحورانه خود سلامت اجتماعی را قربانی بسط سرمایه خود کرده است، بطور مشخص در شیوع ویروس کرونا و تبدیل آن به یک اپیدمی حکومتهای سرمایه داری روندی مشابه را اتخاذ کردند. آنان بدون در نظر گرفتن جان کارگران، دانش آموزان، دانشجویان و سایر اقشار جامعه بخاطر جبران لطمات احتمالی در بروز کرونا ، تعطیلی خط تولید ، از دست ندادن مازاد تولید ،وجود خطر کرونا و اقداماتی مانند قرنطینه را یک ماه بعد از بروز این ویروس اعلام و اتخاذ کردند.

جمهوری اسلامی که نسخه دزدسالارانه و قرون وسطایی سرمایه داری است از این قضیه نه تنها مستثنی نبوده بلکه با سیاستهای کرونایی خود عامل اصلی شیوع بیماری در سطح کشور شده است. این سوء رفتار در ایران بشکلی فجیع از طرف حاکمیت جنایتکار اسلامی بر جامعه تحمیل شده است؛ کوتاهی عامدانه در اعلام و عدم مقابله با ویروس کرونا، عدم همکاری در سازماندهی کمکهای بین‌المللی و حتی اخراج گروه پزشکان بدون مرز از اصفهان نمونه رفتار یک حکومت انسان ستیز است که اندر میتوان مشاهده کرد.

با تمام تفاسیر حکومت کرونای اسلامی امروز کارمندان را به کار فرا میخواند و به مرگ دعوت میکند، مرگی که به واسطه عدم توجه به مردم و عدم مقابله با بیماری کرونا تحمیل شده است. در این میان نظام وظیفه در پی اطلاعیه‌‌ جدید خود فارغ التحصیلان رشته های پزشکی و پیراپزشکی را از اول اردیبهشت به حوضه های تعیین شده فراخوانده است. این درحالیست که سربازخانه ها جزء مراکز پر خطر تلقی میشود، در این حال که بدنه پزشکی کشور با بحرانی بزرگ روبرو میباشد، بجای سازماندهی هدفمند در مقابل ویروس کرونا پزشکان را به مراکزی فرا میخوانند که خود آن مراکز باید به عنوان مراکز پر خطر قرنطینه و تعطیل شود، در این میان سربازان نیز در خطر بزرگی هستند.

کارخانه نیز در شرایط کنونی مرکز اصلی شیوع ویروس کرونا میباشد، کارگران در این راستا در جهت فقط خود و اطرافیانشان باید تا اطلاع ثانوی دست از کار کشیده و با سازماندهی قرنطینه به شکلی عمومی در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا بکوشند. حکومت نیز وظیفه دارد تا به ازای هر روز قرنطیه حق کار کارگران و کارمندان را بدون کسری پرداخت کند.

فاطمه عسگری

۵ فروردین ۱۳۹۹
۲۴ مارس ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …