پرستاران حقوقمان را بدهید خودمان سوت میزنیم

وزارت بهداشت گفته است در روز ۳۰ آذر روز تولد زینب که به اسم روز پرستار نامیده اند، سوت قطارها و کشتی‌ها و زنگ کارخانجات و صنایع به نشانه قدردانی از پرستاران و کادر درمان به صدا درآید.

این اقدام وزارت بهداشت بلافاصله به موجی از طنز و اعتراض تبدیل شد. پرستاران میگویند حقوقمان را بدهید خودمان سوت میزنیم!

پرستاران حتی برای چندرغاز حقوقشان باید هر روز دست به تجمع و اعتراض بزنند. بسیاری از پرستاران نه تنها از لباس گان بلکه حتی از یک دستکش و ماسک هم محرومند . بیش از ۵۰ هزار پرستار به کرونا مبتلا شده اند و بیش از  ۱۰۰ پرستار جانشان را از دست داده اند. بیش از ۵۰۰ هزار پرستار باید استخدام شوند. حقوق پرستاران باید بالای ۱۱ میلیون تومان باشد. ساعت کارشان باید کاهش یابد. و دهها خواست مبرم و بحق دیگر. اما مفتخوران بجای رسیدگی به کوچکترین خواستی، بلدند اقدام نمادین و فرمایشی بکنند. اما هر بار با تودهنی بزرگی مواجه میشوند.

پرستاران یک نیروی مهم اعتراض و انقلابند. همراه با میلیون ها کارگر و معلم دیگر. همراه با نیروی عظیم زنان و جوانان و دانشجویان. همراه با همه مردم معترض و آزادیخواه. جا دارد که در سراسر کشور همبستگی با پرستاران را تقویت کنیم و جبهه مبارزه علیه حکومت ضد پرستار و ضد کادر درمان و ضد کارگر و ضد بشر را هرچه بیشتر تحکیم کنیم.

از کانال تلگرام حزب کمونیست کارگری

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …