پرواز ۷۵۲ و دادگاه پوشالی حکومت

جمهوری اسلامی در مورد جنایت فجیع شلیک به هواپیمای اوکراینی دچار سرگیجه کامل است. دنیا به چشم خود دید که این حکومت در روز روشن یک هواپیمای مسافربری را عمدا سرنگون کرد. همه دیدند که جانیان ابتدا انکار کردند و گفتند سانحه بوده. بعد به نیروهای خارجی نسبت دادند و بعد از سه روز تازه قبول کردند که این هواپیما با موشک شلیک شده از جانب سپاه پاسداران سرنگون شده است.


اما این تمام ماجرا نبود. فورا محل جرم را با بولدوزر پاک کردند. به متخصصین بین المللی اجازه ورود ندادند. اسناد سقوط هواپیما را تحویل ندادند. جعبه سیاه را تحویل ندادند و تلاش کردند انرا از بین ببرند.
اما همه این تقلاها نه فقط کمکی به آنها نکرد بلکه به همه ثابت کرد که از بالای حکومت در جنایت دست دارند و تقلا میکنند آنرا لاپوشانی کنند.
اکنون همینها زیر فشار خانواده ها و بازماندگان قربانیان و افکار عمومی جهانی، دادگاهی “علیه مجرمین” تشکیل داده اند! یک دادگاه نظامی و در بسته! حتی خانواده ها اجازه ورود به آنرا ندارند. دو سه نفر مامور جزء را هم بعنوان مجرم در جایگاه اتهام نشانده اند. قرار است چه بشود؟ حتما آخر سر اعلام میکنند تقصیر یک گروهبان بوده که سر خود شلیک کرده است. واقعا که!


بنا به گزارشها امروز 28 نوامبر دومین جلسه این دادگاه برگزار شده است. شماری از خانواده های قربانیان این جنایت با در دست گرفتن عکسهایی از عزیزانشان با خشم و با غم و اندوه بسوی دادگاه نظامی حکومت اسلامی راهپیمایی کردند. این خانواده ها دادگاه کذایی حکومت را بدرست نمایشی و غیر قانونی میخوانند و مبگویند عاملین اصلی این جنایت فجیع در دادگاه کذایی غایبند. خانواده ها خواستار محاکمه عاملین و آمرین اصلی این جنایت هستند و تا رسیدن به خواست خود کوتاه نمی آیند.
بنا به گزارشها ماموران امنیتی زیادی در اطراف خانواده قربانیان دیده می‌شوند و در ویدیوها خانواده‌ها شعارهایی از جمله “مرگ بر جمهوری اسلامی، مرگ بر جنایتکاران، مرگ بر سپاه پاسداران، حقیقت عدالت، مرگ بر حاجی‌زاده، مرگ بر سلامی، مرگ بر باقری، مرگ بر خامنه‌ای” سر می‌دهند.


جمهوری اسلامی با هیچ ترفندی نمیتواند از خواست بازماندگان و خانواده های قربانیان این جنایت عظیم قرن طفره برود و در عین حال نمیتواند به آن گردن بگذارد. چونکه پای بالاترین رده های حکومت و سپاه پاسدارانش در میان است. این تناقض اصلی این حکومت است.
این جنایت آنچنان فجیع و باورنکردنی است که با هیچ معیاری قابل توضیح و قابل قبول نیست.

ما مردم در کنار خانواده هایی که عزیزانشان را از دست داده اند میتوانیم روی دولتها فشار بگذاریم که جانیان حاکم در این کشور را به جرم به زیر کشیدن عمدی هواپیمای مسافربری، به جرم شلاق زدن کارگر معترض، به جرم اعدام کردن هزاران زندانی سیاسی، به جرم اعدام کودکان، و هزاران جنایت دیگر در دنیا بایکوت کنند، سفارتخانه هایش را ببنند، سرانش را به عنوان مجرم اعلام کنند. این کار ما مردم در کنار مردم شریف جهان است. و ما مردم را یک گام اساسی به سرنگونی این هیولای اسلامی چپاولگر نزدیک میکند. زنده باد انقلابی انسانی برای جامعه ای برابر و ازاد و شاد و انسانی!

اینرا هم بخوانید

گامهای عملی برای پیشروی انقلاب

گفتگوی شهلا دانشفر با کاظم نیکخواه در برنامه سازمانده شهلا دانشفر: قبلا از اینکه در …