پلاسکو هفت روز پس از فاجعه: 17 کشته و227 زخمی!

فاجعه ریزش ساختمان پلاسکو وارد هفتمین روز شده است.پنجشنبه 7 بهمن ماه حکومت اعلام کرد که اجساد 15 آتش نشان جانباخته که زیرآوار مانده بودند پیدا شده است. اورژانش تهران اعلام کرد اجساد 4 شهروند “غیر آتش نشان” نیز پیدا شده است. بدین ترتیب آمار تلفات به 227 مصدوم و 17 کشته رسیده است. همزمان رسانه ها گزارش داده اند که تعداد نامعلومی از کارگران افغانستانی که در پلاسکو کار می کردند، زیر آوار مانده اند. خانواده های اینها به نیروی انتظامی و کلانتری مراجعه کرده و اعلام مفقود شدن عزیزانشان را داده اند. نیروی انتظامی و پزشکی قانونی از این شهروندان درخواست ارائه “کارت اقامت و شناسامه ایران” را کرده است.مراجعه کنندگان به رسانه های حکومتی گفته اند که از ترس دستگیری و برخورد حکومت جرات پیگری عزیرانشان را که در پلاسکو کار می کردند ، و یقین دارند که مفقود شده اند را ندارند.

نیروهای انتظامی در اطراف پلاسکو مستقر شده اند و جلوی ورود مردمی که برای ابراز همدردی با خانواده های آنش نشانان کشته شده به این منطقه مراجعه می کنند، را میگیرند.حکومت اعلام کرده که فعلا مراسم تشییع جنازه کشته شدگان به عقب می افتد.

همزمان با این اخبار کشمکش و دعواهای باندهای حکومتی در شهرداری و شورای شهر تهران، بنیاد مستضعفان که مالک ساختمان پلاسکو بود و دولتی ها  ادامه دارد. هر باند حکومت آن دیگری را متهم  می کند.قرار شده کمیسیونی در مجلس به همراه باندهای دولتی و … موضوع پلاسکو را در دستور بگذارد.

از طرف دیگر فشار مردم و جامعه به دنبال این فاجعه و بویژه فشار اعتراض بازماندگان فاجعه پلاسکو به دولت و نهادهای حکومتی که دست اندرکار کل ماجرای امداد و نجات ساختمان پلاسکو هستند، بیشتر شده است. مردم خواهان تشدید عملیات امداد و دسترسی به اخبارو  وگزارشات موثق از وضعیت عزیران مفقود شده شان  می باشند. برخی رسانه ها و روزنامه های حکومتی مجبور شده اند گوشه هایی از اعتراض و نگرانی مردم را پوشش بدهند.

فاجعه پلاسکو و بی مسئولیتی دولت و حکومت در امر نجات جان مفقود شدگان که باعث مرگشان شده است، خشم و اعتراض مردم و موجی از ابراز همدردی با قربانیان پلاسکو در سراسر کشور به راه انداخته است. مردم خواهان روشنگری، معرفی مسببین این فاجعه بوده و خواستار رسیدگی به این موضوع جانباختن آنش نشانان و سایر شهروندان می باشند. حکومت و دولت زیر فشار افکار عمومی قرار دارند.مسئول مستقیم این فاجعه کل حکومت و دولت جمهوری اسلامی می باشد.

محمد شکوهی

6 بهمن 1395،25 ژانویه 2017

تازه ترین اخبارو گزارشات فاجعه پلاسکو را اینجا بخوانید.

https://rowzane.com/announcements/article=82409

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …