پیام اول ماه مه کانال کولبران و سوختبران

امسال در شرایطی به استقبال اول ماه مه میرویم که مافیای حاکم در ایران تحت حاکمیت یک مشت جنایتکار اسلامی و در همین دوره ریاست جمهوری ابراهیم رئیسی قاتل، شرایط زندگی مردم و طبقه کارگر ایران را بیش از هر زمانی به یک تراژدی و بحران اساسی برای خانواده‌ها تبدیل کردەاند، که فقر و بیکاری و گرانی از سر و کول جامعه بالا می‌رود.
جامعه ایران بر بستر اعتراضات و اعتصابات کارگران در سطوح مختلف گویای اوج نارضایتی علیه حاکمیت جمهوری اسلامی و فقر و فلاکتی است که این رژیم بر توده مردم تحمیل نموده است. در یکسال گذشته بیش از دویست کولبر در مناطق مرزی کردستان با شلیک گلوله مستقیم نیروهای جمهوری اسلامی کشته یا بشدت مجروح شده‌اند. در سیستان و بلوچستان هم دهها سوختبر آماج گلوله مستقیم نیروهای جمهوری اسلامی قرار گرفته‌اند ولی آمار دقیقی از تعداد کشته ها یا مجروحین وجود ندارد. قتل و سرکوب و شلیک مستقیم گلوله به کولبران و سوختبران سیاست همیشگی حکومت قاتل جمهوری اسلامی و تنها به جرم بدست آوردن یک لقمه نان بوده است.

روز اول ماه مه روز همبستگی و اتحاد طبقه کارگر و روز به خیابان آمدن کارگران در جهان است. باید در این روز کارخانەها و کارگاەها و مراکز کار را تعطیل کرد و این روز را گرامیداشت. روز جهانی کارگر روز اعتراض و رهایی طبقه کارگر از چنگال استثمار و بردگی مزدی از نظام سرمایداری است.

کولبران و سوختبران در ایران در روز اول ماه مه امسال باید در کنار دیگر تشکل‌ها و اتحادیەها و جنبش‌های اعتراضی به میدان بیایند. روز اول ماه امسال را باید یکپارچه به اعتراض علیه فقر و فلاکت ، بیکاری و گرسنگی، تبعیض و نابرابری، گرسنگی و گرانی علیه حاکمان فاسد و جنایتکار سرمایه در ایران تبدیل کرد.

کانال کولبران و سوختبران همه کارگران مرزی ، کولبران و سوختبران و خانواده‌هایشان در کردستان و سیستان و بلوچستان را فرامیخواند روز اول ماه مه امسال را در کنار توده معترض جامعه علیه مافیای جنایتکار و سرکوبگر حکومت اسلامی و در اعتراض به قتل و کشتار کولبران با شعارهای
« نه به کشتار کولبران و سوختبران» ، « قاتلان کولبران و سوختبران باید محاکمه شوند»، « بیمه بیکاری برای کولبران و سوختبران»، «نان، کار، آزادی» و از این دست شعارها با تجمع در مقابل ادارات دولتی مانند تامین اجتماعی، فرمانداریها، اداره کار و استانداری‌ها علیه فلاکت اقتصادی و ستم و تبعیضات سیستماتیک حکومتی اعتراض کنند.

در روز اول ماه مه امسال باید یاد کولبران و سوختبرانی را که برای یک لقمه نان توسط حکومت اسلامی به قتل رسیده‌اند گرامی بداریم. کانال کولبران و سوختبران از همه اقشار جامعه دعوت میکند تا به حمایت از دادخواهی خانواده کولبران و سوختبران قربانی برخیزند و از این کارزار حمایت کنند.

کانال کولبران و سوختبران

۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۹ آوریل ۲۰۲۲

https://t.me/Mehr22Justice
? @Mehr22_Kolbar
Mehr22Justice@gmail.com

اینرا هم بخوانید

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی: کانونهای بازنشستگی تشکل‌های زرد بی‌خاصیتی شده اند

شرایط کنونی کانون های بازنشستگی تامین اجتماعی در جریان اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی علیه مداخله …