پیش بسوی اعتصاب عمومی!

اعتصاب رانندگان کامیون تاکنون ٣١٥ شهر را در برگرفته است. این یک اعتصاب مهم و بسیار تاثیر گذار است و فضای عمومی جامعه را بازتاب میدهد. این اعتصاب علیرغم دستگیری بیش از ٢٠٠ نفر از رانندگان در حال گسترش است. رانندگان به گرانی و سیستم مافیائی حمل و نقل و کل وضعیتی که زندگی آنها را به زیر خط فقر رانده است اعتراض دارند. اعتصاب عمومی در کردستان نیز که در اعتراض به اعدام سه جوان یعنی زانیار و لقمان مرادی و رامین حسین پناهی و همچنین حملات نظامی به مراکز نیروهای اپوزیسیون کرد در عراق صورت گرفت، نشان داد که جامعه یکپارچه دارد به مقابله با حکومت اسلامی سرمایه داران دست میزند و در این زمنیه بخشهای مختلف مردم زحمتکش بسیار متحدانه عمل میکنند و جمهوری اسلامی را در منگنه قرار داده اند. اخبار گویای اینست که از امروز بازاریان نیز در چندین شهر دست به اعتصاب زده اند و تاکنون این اعتصاب بیش از ٣٠ شهر را در برگرفته است. این هم قابل توجه است که بسیاری از بازاریان اعلام کرده اند که اعتصابشان در حمایت از اعتصاب رانندگان کامیون است و گسترش بیشتری خواهد یافت.

کل این فضا تاکیدی بر اینست که اعتصاب عمومی بعنوان یک ابزار مهم و موثر علیه حکومت دارد توسط بخشهای مختلف مردم به کار گرفته میشود. اعتصاب عمومی یک شیوه شناخته شده و مهم و کارآ در مقابل دیکتاتوری هاست و در ایران کارگران و معلمان و رانندگان و دانشجویان و مردم زحمتکش میتوانند با اعتصابات سراسری و عمومی کمر حکومت مفتخوران اسلامی را بشکنند.

نکته مهم بعدی مضمون و محتوای اعتراضات است که آنهم بسیار حیاتی و مهم است. روشن است که خواست اصلی اکثریت مردم سرنگونی جمهوری اسلامی است. معنای سرنگونی جمهوری اسلامی در قدم اول جدایی مذهب از دولت و کوتاه کردن دست چپاولگران و مفتخوران سرمایه دار از زندگی مردم و آزادی بی قید و شرط عقیده و بیان است. سرنگونی جمهوری اسلامی یعنی همه زندانیان سیاسی باید آزاد شوند و کلا پدیده ای بعنوان زندانهای سیاسی در جامعه وجود نداشته باشد. سرنگونی جمهوری اسلامی یعنی درمان و آموزش باید برای هم مردم رایگان باشد. سرنگونی جمهوری اسلامی یعنی لغو مذهب رسمی، یعنی آزادی عقیده، یعنی آزادی بی مذهبی، یعنی آزادی مذهب. یعنی آزادی انتقاد یعنی آزادی بیان. پعنی آزادی زندگی به مفهوم دقیق کلمه. ما مردم با سرنگونی جمهوری اسلامی باید خواستهای خودرا بروشنی بیان کنیم تا دشمنان مردم نتوانند در فردای سرنگونی این حکئومت یک باند و دار و دسته دیگر را بر ما حاکم کنند. جامعه باید توسط خود مردم، مردمی که در شوراهای مستقل خویش متشکل شده اند اداره شود. هیچ دلیلی برای حاکمیت یک اقلیت بر اکثریت مردم وجود ندارد و نباید این را بهیچ بهانه و دلیلی قبول کنیم.
جمهوری اسلامی را سرنگون خواهیم کرد. جامعه را انسانی و آزاد و برابر سازمان خواهیم داد.

زنده باد انقلاب انسانی برای یک جامعه انسانی!

اینرا هم بخوانید

گامهای عملی برای پیشروی انقلاب

گفتگوی شهلا دانشفر با کاظم نیکخواه در برنامه سازمانده شهلا دانشفر: قبلا از اینکه در …