چیزی به اسم «جهان اسلام» و «کشورهای اسلامی» نداریم

جهان اسلام عبارتی برای گمراهی، برای خاک پاشیدن بر چشم مردم، عبارتی که حقایق جوامع اسلام زده را مخدوش میکند، عبارتی دروغین علیه مردم، عبارتی برای توجیه حکومت های اسلامی است.

اخیرا بخش فارسی دویچه وله مطلبی منتشر کرده تحت عنوان «آیا در جهان اسلام دین‌داری در حال زوال است؟»

اولین نکته مهم این است که چیزی به اسم جهان اسلام یا جهان مسیحیت و غیره نداریم. همچنان که ایران اسلامی و عراق اسلامی و لبنان و افغانستان اسلامی نداریم. میگویند ایران اسلامی که حکومت های اسلامی مشروع جلوه داده شود. میگویند جهان اسلام که تصویری غیر واقعی از جوامع تحت سلطه حکومت های اسلامی بدهند و حکومت های اسلامی را مشروع جلوه دهند.

البته مطلب دویچه وله خود تناقضی آشکار با تیتر مطلب دارد. استناد این مطلب به یک نظرسنجی در مورد رویگردانی مردم کشورهای اسلام زده مثل ایران و لبنان از اسلام و بطور کلی مذهب است. که نشان میدهد مردم این کشورها با سرعت عجیبی بطرف بی دینی میروند. طبق این گزارش نیمی از ۲۵ هزار نفری که در این تحقیق شرکت داشته اند گفته اند که از دین‌داری به بی‌‌نیازی به دین رسیده‌اند.

جمع‌بندی این شبکه تحقیقاتی بنام «فشارسنج عرب» میگوید تقوای شخصی طی ده سال گذشته ۴۳ درصد کاهش یافته است. هولایس می‌نویسد: «اگر از رهگذران خیابان هم بپرسید نتیجه این نظرسنجی تأیید می‌شود».

یک زن لبنانی گفته است که در سن ۱۲ سالگی زیر فشار خانواده ناچار به پوشش حجاب بوده اما سال‌ها بعد با گروهی از بی‌دینان در دانشگاه دوست می‌شود که نظر او را راجع به دین تغییر می‌‌دهند. این زن ۲۷ ساله گفته است، به تدریج از درستی دیدگاه آنها اطمینان پیدا می‌کند و تصمیم می‌گیرد بدون حجاب به دانشگاه برود. او به درستی عمل خود اعتقاد کامل دارد. و این روندی است که به سرعت در سراسر جهان و با شدت بیشتری در کشورهای اسلام زده و با شدت باز هم بیشتری در ایران جریان دارد.

در ایران بحث فراتر از رشد بیخدایی و دوری از مذهب است. در ایران یک جنبش قدرتمند علیه اسلام و دین بطور کلی جریان دارد و عملا انقلاب فرهنگی عظیمی در اعماق جامعه شکل گرفته و بنیادهای فکری و سیاسی حکومت را از همه طرف زیر ضرب گرفته است.

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …