کارشناسان سازمان ملل از ایران خواستند اعدام زهرا صدیقی همدانی و الهام چوبدار را متوقف کند

کارشناسان سازمان ملل روز چهارشنبه ششم مهر در بيانيه‌ای از حکومت ایران خواستند اعدام زهرا صدیقی همدانی و الهام چوبدار را که به جرم دفاع از حقوق اقلیت‌های جنسی به مجازات مرگ محکوم شده‌اند، فورا متوقف کند.

در بخشی از بیانیه آمده است «ما صدور حکم اعدام برای زهرا صدیقی همدانی و الهام چوبدار را محکوم کرده و از حکومت ایران می‌خواهیم هر چه سریع تر اجرای این احکام را متوقف و مجازات مرگ در مورد این دو نفر را لغو کند. حکومت ایران باید سلامت این دو زن را تضمین کرده و آنها را فورا آزاد کند.»

این بیانیه به طور مشترک از سوی گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه حقوق بشر در ایران، گزارشگر ویژه اعدام‌های خودسرانه، گزارشگر ویژه دفاع از آزادی اندیشه، گزارشگر ویژه خشونت علیه زنان و اعضای کار گروه بازداشت‌های فراقانونی، تبعیض علیه زنان و ناپدید کردن اجباری منتشر شده است.

کارشناسان سازمان ملل در بخش دیگری از این بیانیه خاطر نشان می‌کنند که نگرانی خود در مورد بازداشت فراقانونی، آزار و بدرفتاری با این دو زن و محاکمه آنها براساس گرایش جنسی «از جمله تبعیض علیه دگرباشان جنسیتی که این دو زندانی علیه آن فعالیت می کردند» را به مراجع مسئول در ایران اطلاع داده اند. از رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

فرانسه:۱۵۰ هزار سرباز روس تاکنون در جنگ اوکراین کشته شده‌اند

مقام‌های دفاعی فرانسه تلفات ارتش روسیه در طول بیش از دو سال جنگ جاری علیه …