کارگران شهرداری و مبارزه برای حقوقهای پرداخت نشده!

خبر ١١ شهریور ٩٩؛ درخواست کارگران شهرداری‌سی‌سخت برای پرداخت ۸ ماه معوقه مزدی
پرداخت نکردن حقوقها وسیع و گسترده است. در شهرداری ها، فابریک، کارخانه، شرکتهای پروژه ای، معلمان در سطوح مختلف و پرستاران از دو تا سه ماه تا یکسال و بیشتر، زندگی میلیون ها نفر از مردم را سخت و طاقت فرسا کرده است.
در چند ماه گذشته، اعتصابات کارگران شهرداری ها مداوم و تعطیل ناپذیر شده اند. در تبریر، بندرعباس، لوداب (گراب سفلی) از توابع شهرستان بویراحمد، کارگران شهرداری سی سخت در استان کهکیلویه و بویراحمد، اسلام آباد غرب، یاسوج، ایرانشهر، کلاته، بندرامام رودبار دراستان سمنان، سریش‌آباد در شهرستان قروه، کوت عبدالله، اهواز، مریوان، لوشان، میرجاوه در استان سیستان بلوچستان، روانسر، سنندج، سقز ادامه داشته است. اعتصابات کارگران شهرداری بر محور کوتاه کردن دست مافیای مشترک دولت (شهرداری ها) و پیمانکاران و برای دریافت حقوق های معوقه و وضعیت استخدامی فراخوان داده شده اند.
جمهوری اسلامی نظام حافظ سرمایه داران است. نظام استثمار و نظام ضد کارگر و مردم کارکن است. چپاول و دزدی، رانت خواری و فساد ارکان اصلی این نظام ضد کارگر را شکل میدهد. پرداخت نکردن حقوق ها و پایین بودن حقوق و مزایا تا سطح چند برابری زیر خط فقر منشا اصلی رابطه جمهوری اسلامی با کارگران و جامعه است.
پیوستن و حمایت از کارگران شهرداری سی سخت وظیفه فوری و انسانی مردم شهر سی سخت است. کارگران شهرداری سی سخت با خانواده هایشان جمع بزرگی هستند. پیوستن مردم شهر دامنه و قدرت اعتصاب و مبارزه کارگران شهرداری را به گرفتن هشت ماه حقوقهایشان نزدیک میکند.
خبر تکمیلی؛
درخواست کارگران شهرداری‌سی‌سخت برای پرداخت ۸ ماه معوقه مزدی
شهردار: درحال پرداخت مطالبات جاری هستیم
طلبکاران سابق مانع پرداخت حقوق‌ها شده‌اند
جمعی از کارگران شهرداری‌ سی سخت در استان کهکیلویه و بویراحمد از شرایط دشوار زندگی خود در نتیجه عدم دریافت هشت ماه حقوق خبر دادند و گفتند: در این اوضاع اقتصادی و علیرغم وجود تهدید کرونا، حقوق کارگران شهرداری‌ سی سخت هشت ماه به تاخیر افتاده و ما علیرغم همه سختی‌ها مجبوریم بدون دریافت حقوق کار کنیم.
کارگران شهرداری سی سخت که در سال جاری یک ماه از مطالبات مربوط به آذر ماه سال ۹۸ خود را دریافت کرده‌اند، باتوجه به اوضاع معیشتی خود در این شرایط کرونایی گفتند: ما باید برای دریافت معوقات مزدی خود دوندگی کنیم؛ شهرداری‌ سی سخت ادعا می‌کند بودجه ندارد و نهادهای بالادستی نیز همانند شورای شهر هیچ نظارتی بر اوضاع ندارند و به فکر پرداخت مطالبات مزدی کارگران نیستند.

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …