کالای قاچاق از مبادی رسمی وارد می‌شود. هنوز ۱۰ الی ۱۵ میلیارد کالای قاچاق داریم

میزان:کالای قاچاق تحت عناوین ساختگی از مبادی رسمی هم وارد کشور می‌شود/ هنوز ۱۰ الی ۱۵ میلیارد کالای قاچاق داریم

مرتضی صفاری‌نطنزیعضو «کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس گفت:وی با اشاره به برخی مصادیق قاچاق کالا به کشور بیان داشت: به‌عنوان مثال در مناطق آزاد تجاری برخی از موارد قاچاق اتفاق می‌افتد و به نوعی این قاچاق به کشور وارد می‌شود. همچنین کالای قاچاق تحت عناوین ساختگی از مبادی رسمی هم وارد کشور می‌شود و مثال این مورد این است که مثلاً محموله‌ای را بارنامه می‌کنند، اما درون آن محموله کالای دیگری وجود دارد که البته امکانات ایکس ری که اخیراً مورد استفاده قرار گرفته می‌تواند از این امر جلوگیری کند.

وی  با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا چندین سال است که از زبان مسئولین تکرار می‌شود بیان داشت: این در حالی است که نشست‌های عمده‌ای برای مبارزه با قاچاق تشکیل شده و همواره مسئولین در این زمینه ابراز نگرانی می‌کنند، با این حال ما هنوز ۱۰ الی ۱۵ میلیارد کالای قاچاق داریم بنابراین بالاخره ما باید یک نقطه پایانی برای قاچاق کالا در کشور متصور شویم.
این کمیسیون می‌کوشد با در نظر گرفتن وظایف نظارتی خود اقداماتی را در جهت مبارزه با قاچاق کالا انجام دهد و در این فرایند مسئولان را برای پاسخگویی درباره برخی مشکلات به مجلس دعوت کند.

اینرا هم بخوانید

پارلمان کانادا طرح قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی را تصویب کرد

مجلس عوام کانادا روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت با اتفاق آرا طرح قرار دادن سپاه پاسداران …