کرونا؛ برزیل: ۷۷ هزار مورد مرگ، دو میلیون مبتلا

یشترین تعداد قربانیان کرونا در روز پنجشنبه ۲۶ تیر (۱۶ ژوئیه) متعلق به برزیل بود. یک هزار و ۲۹۹ نفر قربانی این بیماری شده‌اند. بیش از ۴۳ هزار مورد ابتلای جدید نیز شناسایی شده است.  

به این ترتیب مجموع افراد مبتلای شناسایی شده در برزیل از مرز دو میلیون نفر فراتر رفت. مجموع قربانیان به عدد ۷۷ هزار نفر رسیده است.  

در آمریکا نیز ۹۶۳ نفر در پی ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند. بیش از ۷۳ هزار مورد ابتلای جدید نیز در این کشور شناسایی شد.  

در حال که مجموع قربانیان کووید-۱۹ در آمریکا از ۱۴۱ هزار نفر فراتر رفته است، بحث در مورد مرکز مسئول جمع‌آوری اطلاعات و آمار این بیماری ادامه دارد.  

کاخ سفید قصد دارد مسئولیت این کار را از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (سی‌دی‌سی) به وزارت بهداشت و خدمات انسانی (اچ‌اچ‌اس) منتقل کند. به گفته منتقدان این تصمیم می‌تواند با انتقال این وظیفه از یک بخش مستقل به دولت منجر به کنترل کاخ سفید بر آمار کرونا شود.  

در هند نیز بیش از ۳۵ هزار مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شد و مجموع افراد شناسایی شده در این کشور از مرز یک میلیون نفر گذشت.  

در همین مدت در این کشور ۶۸۰ نفر بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باختند. مجموع قربانیان در هند کمی بیش از ۲۵ هزار نفر است. دویچه وله

اینرا هم بخوانید

معاون وزارت آموزش و پرورش: با معلم بلاگرها برخورد کردیم و از سیستم حذف شدند!

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به تسنیم گفته: وزارت …