کرونا در آلمان؛ بیش از یک هزار قربانی در یک روز

کرونا در آلمان؛ بیش از یک هزار قربانی در یک روز

شمار مبتلایان شناسایی شده به بیماری کووید۱۹ در آلمان از مرز یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گذشت. طی ۲۴ ساعت ۲۱ هزار و ۲۳۷ مبتلای جدید در آلمان شناسایی شده و فراتر از هزار نفر از مبتلایان جان خود را از دست داده‌اند.

با وجود اعمال محدودیت‌های شدید در آلمان بحران کرونا همچنان مهار نشده و شمار مبتلایان جدید و قربانیان مانند ماه‌های گذشته بسیار بالاست.

انستیتو روبرت کخ صبح چهارشنبه ششم ژانویه اعلام کرده که در شبانه روز گذشته ۲۱ هزار و ۲۳۷ مبتلای جدید به بیماری کووید۱۹ در آلمان شناسایی شده و هزار و ۱۹ مبتلا جان خود را از دست داده‌اند.

این بیشترین تعداد روزانه قربانیان کرونایی در یک هفته گذشته است. روز سی‌ام دسامبر هزار و ۱۲۹ مورد مرگ در میان مبتلایان به کووید۱۹ در آلمان ثبت شده بود.

به این ترتیب تعداد مبتلایان شناسایی شده کرونا در آلمان از مرز یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر گذشت و تعداد قربانیان به ۳۶ هزار و ۷۵۷ نفر رسید.

تمدید و تشدید محدودیت‌ها تا آخر ژانویه

با توجه به ادامه روند شدید شیوع کرونا در آلمان روز گذشته دولت فدرال و دولت‌های ایالتی بر سر تمدید محدودیت‌های شدید تا آخر ژانویه توافق کردند.

هنوز مشخص نیست که محدودیت‌های کرونایی تا پایان ماه خاتمه یابند. روز سه‌شنبه توافق شد که دولت فدرال به ریاست صدراعظم آنگلا مرکل و مسئولان محلی ۲۵ ژانویه پس از بررسی وضعیت در مورد محدودیت‌ها از اول ماه فوریه به بعد تصمیم‌گیری کنند.

محدودیت‌های تشدید شده، از جمله شامل ادامه تعطیلی تمام کسب و کارهای غیرضروری، فعالیت‌های فرهنگی و بسته ماندن رستوران‌ها و کافه‌ها خواهد بود.

پیش از این ملاقات ساکنان دو واحد مسکونی، شامل چهار نفر به اضافه کودکان زیر ۱۴ سال مجاز بود اما از این پس و دست‌کم تا آخر ماه ژانویه هر زوج فقط می‌تواند یک مهمان داشته باشد.

محدودیت جدید دیگر مربوط به مناطق بحرانی است که در آنها شهروندان اجازه ندارند بدون دلیل موجه و قانع‌کننده ۱۵ کیلومتر بیشتر از محل سکونت خود دور شوند.

در این میان واکسیناسیون شهروندان که از ۲۶ دسامبر آغاز شده بود مطابق انتظار و برنامه‌ریزی‌ها پیش نمی‌رود و این مسئله وزیر بهداشت، ینس اشپان را با انتقادهای شدیدی روبرو کرده است.

آنگلا مرکل قصد دارد روز چهارشنبه با اعضای کابینه درباره امکان حمایت دولت از افزایش تولید واکسن کرونا و بهبود توزیع آن در میان ایالت‌های مختلف رایزنی کند.دویچه وله

اینرا هم بخوانید

 نیمی از متقاضیان طرح” مسکن ملی” از خانه دار شدن منصرف شدند!

دنیای اقتصاد، روند ثبت‌‌‌نام خانوارهای فاقد مسکن برای مسکن دولتی، آمار جدیدی از «خانه‌‌‌ندارها» را …